اخبار اقتصادی

روند حرکتی شاخص‌های بورسی چگونه خواهد بود؟+ عکس

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۸۱ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش حدود ۰.۲۵ درصدی، به عدد دو میلیون و ۷۵ هزار واحد رسید تا هفته‌ای آرام و بدون تغییر در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: با توجه به رسیدن شاخص کل به کف کانال صعودی و اینکه در محدوده حساسی قرار دارد، انتظار داریم در این محدوده حمایت شده و یک صعود کوتاه مدت داشته باشیم. در غیر این صورت باید شاهد کاهش بیشتر شاخص کل باشیم.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است نیز حرکتی شبیه به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۶۷۹ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود یک درصدی، در پایان هفته به تراز ۶۷۲ هزار واحد رسید.

او می‌گوید: انتظار داریم شاخص کل هم وزن نیز در این منطقه حمایت شود و یک صعود کوتاه مدت را در هفته جاری انجام دهد. در کل در هفته پیش رو احتمال صعود کوتاه مدت یا درجازدن شاخص زیاد است.

شاخص کل هم وزن

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا