اخبار اقتصادی

رشد اقتصادی ایران به بالای ۶ درصدی رسید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه رشد اقتصادی ایران بالای ۶ درصدی رسید، گفت: ظرفیت ۲۰۰ میلیون تنی بنادر نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،علی‌اکبر صفایی در  مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه کمیسیون مارپل یکی از مهمترین معاهده‌های مهم آیمو (سازمان بین‌المللی دریانوردی) برای مقابله با آلودگی دریاست، اظهار کرد: دریانوردان نقش مهمی در بحث اجرای معاهده مارپل و جلوگیری از بروز 6 نوع آلودگی دریایی دارند.

وی افزود: سند توسعه اقتصاد دریا در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب شد. امروز برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران سند بالادستی و بسیار ارزشمندی در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اقتصاد دریا، دولت منتظر نماند تا سند بالادستی توسعه اقتصاد دریا ابلاغ شود و کارگروه اقتصاد دریا را تشکیل داده که این کارگروه فعالیتش  آغاز شده است. ایده ها و پروژه‌های مختلف در حوزه دریا، بندر، نوار ساحلی  تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه ایران یکی از بزرگترین ناوگان های تجاری دنیا را در اختیار دارد، اظهار کرد: امروز بنادر شمالی و جنوبی ایران با ظرفیت بیش از 200 میلیون تن نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند.

صفایی با یادآوری اینکه متوسط رشد اقتصاد دنیا حدود 2 درصد است،گفت:  این در حالی است که رشد اقتصادی ایران بالای 6 درصدی بوده است. علاوه بر اینکه در فعالیت کانتینری رشد 7 درصدی را در بنادر کشور داشته ایم.

مجید علی نازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم با اشاره به کینه عمیق آمریکا نسبت به ایران، اظهار کرد: استکبار جهانی با یک رای شکننده در آیمو، میزبانی روز جهانی دریانوردی را از ایران سبب کرد.

وی افزود: باید تاکید کنم این حرکت غیرحرفه‌ای آمریکا و انگلیس بر بزرگی و عزت جمهوری اسلامی ایران افزود. این بدعت یک نقطه تاریک بر پیشانی آیمو خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا