اخبار اقتصادی

جاهای دیدنی مشهد در شب

تجارت نیوز

اگر شما قصد سفر به مشهد را دارید، حتماً گزینه‌های تفریحی شبانه را در برنامه تان قرار دهید. آژانس هواپیمایی ندا بال آسمان با تجربه بالا بهترین برنامه‌های مسافرتی را تنظیم کرده است که علاقه مندان نهایت لذت را از سفر خود ببرند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد تور مشهد می‌توانید با شماره 02144040376 تماس بگیرید.

14 تا از زیباترین و خاص‌ترین مکان‌های دیدنی مشهد در شب

در ساعات شبانه جاهای زیادی برای گذران اوقات فراغت وجود دارد که می‌توانید همراه با خانواده و دوستان بعد از زیارت گذری به آن‌ها بزنید. با ثبت این مکان‌ها در برنامه سفرتان، تجربه به یاد ماندنی خواهید داشت.

1.حرم امام رضا

یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی مشهد در شب، حرم است. این مجموعه با چراغانی‌های باشکوه فضای رویایی و دلنشین را ایجاد کرده که گردشگران برای رفتن به آن شور و شوق فراوانی دارد. حس و حال حرم و صحن و سرای امام رضا در شب بسیار متفاوت‌تر از روز است و در جاهای مختلف آن می‌توان به خلوت گاه حرم پناه برد.

حرم مطهر از بخش‌های مختلف و بزرگ‌ترین مساجد تشکیل می‌شود. همچنین دارای چند رواق، موزه، کتابانه و سقاخانه است. پنجره فولاد آن نیز یکی از مکان‌های عطف حرم شناخته می‌شود که حس و حال وصف ناپذیری دارد.

2. منطقه گردشگری چالیدره

منطقه گردشگری چالیدره در 17 کیلومتری مشهد قرار دارد که امکانات تفریحی مختلفی را برای گردشگران فراهم کرده است. این مجموعه یکی از انتخاب‌های رایج برای گذراندن ساعات شبانه است که از وسایل تفریحی، رستوران و کافی شاپ تشکیل می‌شود. آب و هوای بی نظیر آن نیز موجب شده است حتی در فصل تابستان نیز خبری از گرمای آزاردهنده نباشد.

تفریحات چالیدره شامل ماهیگیری، کشتی شناور، قایق سواری، تله سیژ، برج گران، لنج تفریحی، بانجی جامپینگ و … است که لحظات لذت بخشی را برایتان فراهم می‌کند. در نهایت می‌توانید برای میل کردن میان وعده و شام رستوران‌های مختلف همچون شب‌های کوهستان، کشتی پذیرایی VIP، کافی شاپ و … بروید و خستگی به در کنید.

3004

3. طرقبه

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد در شب، محیط باشکوه طرقبه است. مخصوصاً اگر اهل تست کردن غذاهای کم نظیر و خوشمزه نظیر شیشلیک هستید. در کنار رستوران‌های جذاب طرقبه می‌توانید از آب و هوای خنک و ییلاقی آن لذت ببرید و در آلاچیق‌های دل انگیز برای ساعاتی خوش بگذرانید.

شب‌های طرقبه بسیار شورانگیز و پرشور و حال است. به انتهای جای جاغرق که برسید، متوجه هیاهوی و اشتیاق مردم بوقی برای زندگی کردن در این طبیعت خواهید شد. خوب است برای چند دقیقه ای کنار طبیعت قدم بردارید و از فضای آن منطقه لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم در کنار صرف غذا، از چاشنی‌های مختلف منطقه طرقبه مانند دوغ، ذرت کبابی، ترشیجات، دوغ و … استفاده کنید. اگر هم اهل آش هستید، حتماً سراغ آشکده های معروف در مسیر جاده بروید.

4. شاندیز

شاندیز از دیگر مکان‌های ییلاقی و خوش آب و هوای مشهد است که در فصول گرم سال هوای مطبوع و خنکی دارد. در این محیط کوهستانی، رودهای پر آب و درختان بلند قامت مشاهده می‌شود که فضا را بسیار روح برانگیز کرده است و حس و حال تازه ای بهتان دست می‌دهد. محیط شاندیز با رستوران‌های متعدد و مختلفی طراحی شده که برای یک وعده غذای عالی و بی نظیر، بهترین انتخاب است. در کنار این، می‌توانید از مراکز خرید مشهد دیدن کنید و حتی برای تفریح و شادی بیشتر به سراغ شهربازی‌های سرپوشیده بروید.

5. شهربازی الماس

شهربازی الماس جز معروف‌ترین شهربازی‌های مشهد است که در سال 1383 تاسیس شد. در این مجموعه بزرگ‌ترین ترن هوایی خاورمیانه قرار دارد و علاوه براین وسایل و تجهیزات هیجان انگیز و سرگرمی آن بی شمار است.

بیش از 120 دستگاه بازی مانند سرسره پرواز، ماشین برقی، چرخ و فلک، سورتمه، استخر توب، کروسل و … وجود دارد که در هر رده سنی می‌تواند از این فضا بهره مند شود. همچنین امکانات رفاهی شهربازی مانند رستوران، کافه، پارکینگ، آمفی تئاتر و … برای جلب رضایت مراجعین در نظر گرفته شده است.

6. پارک کوه سنگی

یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مشهد در شب، پارک کوه سنگی است. این پارک در ساعات شب چشم اندازهای زیبایی دارد و می‌توانید برای صعود کوه سنگی وقت بگذارید. از آنجا که کوهسنگی در بالاترین نقطه شهر قرار گرفته است، بر فراز آن می‌توانید چراغ‌های شهر و معابر را مشاهده کنید و عکس‌های جذابی بیندازید. حتی نمای طلایی و گلدسته‌های حرم بالا کوهسنگی نمایان است که با دیدن شکوه آن سر خم می‌کنید.

در گذرگاه‌های پارک، رستوران‌ها و اغذیه فروش‌های مختلف و مشهور وجود دارد که می‌توانید در طبیعت پارک غذایی دلخواهتان را نوش جان کنید.

7. بام مشهد

بام مشهد یا همان پارک خورشید با آلاچیق‌های زیبایی دیزاین شده و فضای مناسبی برای پیک نیک و نشت‌های خانوادگی است. اگر حس و حال داشته باشید و به بالاترین نقطه پارک بروید، چشم اندازه رویایی شهر را می‌بینید و چراغ‌های شهر از بالا بسیار رویایی و جذاب به نظر می‌رسد. بام مشهد بخش‌های تفریحی مختلفی برای مسافران در نظر گرفته است که می‌توان به دوچرخه سواری، والیبال ساحلی، کافه‌های مختل، محوطه فوتبال ساحلی و … اشاره کرد. حتی ساعات شب دستفروشان حاشیه پارک آش، عدسی وغذاهای خانگی می‌فروشند.

8. سرزمین موج‌های آبی

مطمئناً از هیجانات و لذت‌های این پارک آبی شنیده اید. این مکان تفریحی مناسب‌ترین فضا برای تفریح و شادی است که در 15 کیلومتری از حرم واقع شده و از دو پارک مجزا تشکیل می‌شود. از امکانات این مجموعه می‌توان به استخر بزرگسالان، سقوط آزاد، حمام سنتی، حمام ترکی، جکوزی گرم و سرد، سرسره جت موج و سرسره تورنادو اشاره کرد.

9. پارک پلکانی بابا کوهی

پارک پلکانی باباکوهی یا بام هفت تیر در نزدیکی شهر مشهد قرار دارد که با نام دیگر کوه‌های آب و برق نیز شناخته می‌شود. این کوه در ارتفاعات مشهد واقع و از نورپردازی‌های مختلف برای ایجاد فضای امن و روشن استفاده شده است. شما می‌توانید در ارتفاعات این پارک از منظره شهر و چراغ‌های رقصان در ساعت شب لذت ببرید و محیطی آرامش بخش را تجربه کنید.

10. آرامگاه فردوسی حکیم

زیارتگاه فردوسی در شب حس و حال عجیب و وصف ناپذیری دارد. این شاعر بزرگ ایرانی که علم و فرهنگ ما را به جهانیان معرفی کرده است، برای بسیاری از توریست‌ها محترم شمرده می‌شود. برای زیارت از مقبره آن می‌توانید به بلوار شاهنامه و خیابان بهارستان بروید.

11. شهربازی سرزمین عجایب

سرزمین عجایب مشهد در طبقه آخر مجتمع تجاری الماس شرق واقع شده است که به عنوان یکی ایمن‌ترین و استانداردترین پارک‌های کشور به حساب می‌آید. پس در کنار گشت و گذار در مجتمع خرید المات می‌توانید از فضای بازی سرزمین عجایب نیز بهره مند شوید و اوقات خوشی را رقم بزنید.

شهر بازی بر پایه استانداردهای روز دنیا بنا شده و دارای طراحی خاصی است. از خدمات تفریحی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سینمای 6 بعدی

  • اتاق گریم و عکاسی

  • کارگاه خلاقانه کودکان

  • بازی شنی

  • مینی جت

  • کنسول‌های بازی

  • بولینگ

  • بیلیارد

  • دارت

12. پارک جنگلی وکیل آباد

 

پارک جنگلی وکیل آباد به خاطر داشتن درختان متنوع و سرحال به عنوان یکی دیگر از مکان‌های خوش آب و هوای و جاهای دیدنی مشهد در شب شناخته می‌شود. این پارک قدیمی و بزرگ مکانی جذاب برای گذراندن ساعات شبانه است. رودخانه ای که از وسط پارک گذر می‌کند، زیبایی و آرامش فضا را دوچندان کرده و با شنیدن آب و صدای طبیعت حسی وصف ناپذیر را تجربه می‌کنید. حتی این پارک فضای مناسبی برای اجرای پیک نیک و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است که قطعاً بودن در کنار هم برایتان لذت بخش تر می‌کند.

پارک وکیل آباد در هفت کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و دارای امکانات زیر است:

13. بازار رضا

بازار رضا در نزدیکی حرم واقع شده است که از ضلع شرقی و میدان بیت المقدس می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. این بازار جز محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین بازارها برای خرید سوغات و صنایع دستی است که گردشگران زیادی را پذیرا می‌شود. انواع سجاده، تسبیح و لباس و پوشاک داخل بازار به فروش می‌رسد. حتی عطر، زعفران، زرشک، انگشتر و … را می‌توانید از این بازار تهیه کنید.

14. مرکز خرید پروما

یکی از بهترین مراکز خرید مشهد، بازار بزرگ پروما است که وسعت زیادی دارد و اجناس متنوعی را ارائه می‌دهد. اگر تصمیم به خرید پوشاک و لباس‌های برند دارید، حتماً سری به این مجموعه بزنید. مطمئناً پشیمان برنمی گردید.

این مرکز از نمایندگی‌های برندهای باکیفیت و مطرح تشکیل می‌شود که در پایان هر فصل، تخفیفاتی بی نظیری دارد. هایپرمارکت طبقه پایین فروشگاه نیز فضای اختصاصی برای خرید انواع خورکی، میوه، شیرنی، مواد پروتئینی و … است و در طبقه آخر، به کافی شاپ، فست فود و شهربازی دسترسی پیدا می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا