اخبار اقتصادی

​اولین سلامت نامه الکترونیکی رایگان درباره قاعدگی منتشر شد

تجارت نیوز

تجارت‌نیوز، گزارش می‌دهد:

اولین سلامت‌نامه استارتاپ دکتردکتر به مناسبت روز جهانی قاعدگی منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، این سلامت‌نامه الکترونیکی کتابچه‌ای علمی بوده تا آگاهی‌های لازم درباره دوران پریود و قاعدگی زنان را با زبانی ساده بیان کند. آنطور که مدیرعامل دکتردکتر می‌گوید انتشار این سلامت‌نامه‌ها محدود به این شماره نشده و آن‌ها قصد دارند طی ماه‌های آتی به‌سراغ سوژه‌های دیگر هم بروند.

«نیما فاضلی» مدیرعامل دکتردکتر در گفتگو با تجارت نیوز هدف از انتشار این سلامت‌نامه را یک مسئولیت اجتماعی از سوی این استارتاپ عنوان می‌کند. او تأکید دارد این سلامت‌نامه در راستای آگاهی‌رسانی هر چه بیشتر جهت زندگی سالم‌تر و سلامت هر ایرانی منتشر شده و به‌طور رایگان به عموم مردم عرضه شده است.

او باور دارد که تولیدمحتوای باکیفیت و غنی در حوزه سلامت ایران یکی از موارد واجبی است که تمام فعالین حوزه سلامت باید در این موضوع تلاش کنند. او در این مورد گفت:‌« بنظر می‌رسد که تولید محتوای باکیفیت و غنی در حوزه سلامت ایران و توسط کانال‌های مطمئن، به هیچ‌وجه جایگاه خودش را پیدا نکرده و بدلیل کم‌کاری در این حوزه، متاسفانه هر روز بیش از قبل شاهد توجه و استفاده جامعه از محتوای زرد و حتی نادرست از رسانه‌های نامربوط هستیم. لذا هم فعالین حوزه سلامت، کسب‌وکارهای این حوزه و هم رسانه‌ها، باید به تغییر این شرایط کمک کنند.»

فاضلی تصریح کرد که آن‌ها وظیفه خود می‌دانند که سلامت‌نامه‌ها را با مراجع مهم و اشخاص معتبر حوزه در میان‌ بگذارند تا از صحت و سقم اطلاعات مندرج در این سلامت‌نامه‌ها مطمئن باشند. او در این‌باره گفت: «در تولید این سلامت‌نامه‌ها ضمن استفاده از منابع معتبر داخلی و خارجی، در پایان از مشاوره پزشکان معتبر هر تخصص استفاده کرده و تاییدات لازم را اخذ می‌کنیم.»

مدیرعامل دکتردکتر به تداوم انتشار این سلامت‌نامه‌ها اشاره کرد و باور دارد که شاید در ماه‌های آینده به تولیدمحتوا از جنس دیگری به‌جز  انتشار یک مجله الکترونیکی هم بپردازند. او تاکید دارد ورود به حوزه محتوای ویدیویی از برنامه‌های آتی این استارتاپ است تا بتواند با این جنس از محتوا روی نسل زد نیز که پیگیر محتواهای اینچنینی هستند، تاثیر بگذارد. فاضلی توضیحات تکمیلی در این مورد ارائه داد و به تجارت نیوز گفت:‌ «سلامت‌نامه‌های دیگر هم در کار خواهد بود. سعی داریم هر فصل یا حداکثر هر دو فصل یکبار سلامت‌نامه داشته باشیم. در خصوص فرمت سلامت‌نامه‌های با این حجم، بصورت صوتی یا تصویری فعلاً برنامه‌ای نداریم، اما محتواهای صوتی و تصویری دیگری در قالب پادکست، مصاحبه، لایو و ای‌سمینار با این هدف برگزار کرده و خواهیم کرد.»

این سلامت‌نامه در قالب یک فایل PDF و به‌طور رایگان در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است. گفتنیست روز جهانی بهداشت قاعدگی (به انگلیسی: Menstrual Hygiene Day) روزی است که با هدف آموزش در زمینهٔ بهداشت قاعدگی و درک چرخه قاعدگی در ۲۸ می (۷ خرداد) توسط سازمان مردم نهاد Wash united مستقر در برلین آلمان تعیین شده‌است.

از اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا