اخبار اقتصادی

اعلام نظر پزشکی قانونی در رابطه با شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش

تجارت نیوز

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: نظرات کارشناسی متخصصان پزشکی قانونی در رابطه با شهدای راه خدمت پس از بررسی‌ها به دستگاه قضایی اعلام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه طی یکسال گذشته بحران‌های مختلفی را داشتیم، گفت: اولین بحران ما در سال جدید، شهادت رییس جمهور و همکارانشان بود که مورد آزمایش قرار گرفتند و نظرات خود را به دستگاه قضایی اعلام کردیم.

 

عباس مسجدی در نشست خبری امروز ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهادت آیت الله رییسی و همکاران محترمشان و تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه، گفت: شعاری که در سال ۱۴۰۳ سازمان پزشکی به عنوان منشور کاری خود انتخاب کرد ارتقای کیفیت همه جانبه و خدمت به مردم عزیز است و سازمان پزشکی قانونی در یکسال آینده پیشرفت همه جانبه را در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات دارد. ما خود را مدیون مردم می دانیم و  تلاشمان این است که بتوانیم خدمات علمی تر با رعایت سرعت برای مردم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: برنامه اصلی ما در سازمان تحقق سند تحول قضایی است.

مسجدی گفت: در هفته قوه قضاییه ۱۱ پروژه عمرانی افتتاح می‌شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی یکسال گذشته بحران‌های مختلفی را داشتیم. اولین بحران ما در سال جدید، شهادت رییس جمهور و همکارانشان بود که مورد آزمایش قرار گرفتند و نظرات خود را به دستگاه قضایی اعلام کردیم. همچنین واژگونی قطار در مسیر قم و کاشان را داشتیم  که ۷ جسد زغالی داشت و شناسایی آن از طریق DNA  انجام شد.  همچنین  آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و حادثه حرم‌ مقدس شاه چراغ در شیراز را داشتیم که  توسط همکاران ما بررسی شد.

وی درباره بانک ژنتیک گفت: ما بانک ژنتیک را سرمایه عظیمی برای کشور می دانیم. در حال توسعه جدی آن هستیم و رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه پروفایل و اخذ نمونه در طی یکسال گذشته را داشتیم و به سرعت مسیر ادامه دارد . در طی یکسال ۴۰ پرونده عوامل مجرمانه  شناسایی شدند و به قوه قضاییه اعلام شد.

مسجدی با اشاره به راه اندازی سامانه بانک‌ ژنتیک کشور گفت: این امر در  جهت ایمن سازی اطلاعات بانک ژنتیک بسیار موثر است‌.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره آمار مربوط به سقط درمانی در سال ۱۴۰۲ گفت: در این زمینه ۱۱ هزار و ۱۹۰ پرونده مورد ارزیابی قرار گرفته است که ۸ هزار و ۹۰۸ پرونده مجوز سقط دریافت کردند و ۳ هزار پرونده تاییدیه ما را نداشت.

وی گفت: ۲۱۵ هزار نمونه خون از مجرمین خشن با همکاری سازمان زندان‌ها اخذ شد که از این تعداد ۱۳۸ هزار پروفایل در سامانه بانک ژنتیک ایران وجود دارد و از این ۱۳۸ هزار پروفایل نیز ۱۱۱ هزار تا مربوط به مجرمین  است که رشد بالای ۱۰۰ درصدی را در سال ۱۴۰۲ داشته است و آن هم شاید به دلیل تحریم‌هایی بوده که خلل  را در  بانک ژنتیک  ایجاد کرده بود. کماکان در سال ۱۴۰۳ ادامه دارد و همکاران متعهد شدند تا پایان  ۱۴۰۳ تمام نمونه‌ها پروفایلشان در سامانه قرار گیرد.

 

منبع :

ايسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا