اخبار اقتصادی

ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور منشأ تحول اقتصاد ایران

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس گفت: ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم انقلاب منشأ تحول اقتصادی کشور است.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، منصور آرامی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور  با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به دلیل نگاه توسعه محور به دریا که در نهایت منجر به پیشرفت اقتصادی کشور می شود، اظهار کرد: سال های متمادی است دریا به عنوان یک دغدغه مهم از سوی مقام معظم رهبری مطرح می شود و ایشان همواره در جلسات مختلف با مسئولان ارشد کشور، نخبگان و در سخنان خود با مردم به این امر مهم تاکید کرده اند.

وی ادامه داد: در خصوص توسعه دریامحور ماموریتی به مجمع تشخیص مصلحت نظام محول شد و چند سال در این رابطه مطالعه و بررسی صورت گرفت و در نهایت سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب در 9 بند ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی منشاء تحول در اقتصاد کشور خواهد بود، افزود: ایران با داشتن 5800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب، وجود پهنه های بزرگ دریایی، سواحل مطلوب، مزیت ترانزیتی، بنادر بزرگ و کوچک، ظرفیت کشاورزی مبتنی بر آب شور و…از ظرفیت های خدادادی ویژه ای در حوزه دریا برخوردار است و باید از این مواهب به بهترین شکل استفاده کنیم.

آرامی افزود: به لحاظ قوانین و مقررات محدودیتی وجود ندارد و خوشبختانه از قوانین بالادستی خوبی برخوردار هستیم و اگر در حوزه قوانین پایین دستی با محدودیتی مواجه باشیم می توان با ارائه لایحه و کمک مجلس شورای اسلامی در این خصوص، مسائل را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه برنامه پنج ساله هفتم توسعه و سیاست‌های کلی توسعه دریامحور به عنوان مکمل یکدیگر عمل خواهند کرد، اضافه کرد: تمامی دستگاه ها باید حول محور برنامه هفتم توسعه در حوزه دریا و همچنین سیاست‌های کلی توسعه دریامحور حرکت کنند و اینگونه بتوانیم از تمامی ظرفیت های دریایی و بندری کشور در راستای توسعه اقتصاد دریا که منجر به توسعه اقتصادی کشور می شود بهره مند شویم.

رئیس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس با تاکید بر اینکه باید سهم و نقش دستگاه های مختلف در راستای اجرای سیاست‌های کلی توسعه دریامحور مشخص شود، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی یک سازمان تخصصی در حوزه دریاست که می تواند به عنوان پیشران و محور اجرایی شدن سیاست‌های کلی توسعه دریامحور گام بردارد و در همین راستا باید با همراهی و همکاری سایر دستگاه های اجرایی کشور به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های دریایی و بندری استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا