اخبار اقتصادی

سقف وام قرض الحسنه افزایش یافت – تجارت‌نیوز

با تصویب شورای پول و اعتبار سقف فردی وام قرض الحسنه ضروری برای اشخاص حقیقی و حقوقی افزایش یافت.

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و سیصد و شصت و هشتمین جلسه خود به منظور کمک به تجهیز منابع وام قرض الحسنه و تنوع بخشی به تسهیلات قابل پرداخت از سوی شبکه بانکی بابت نیازهای ضروری و ترویج فرهنگ سپرده گذاری از سوی اقشار مختلف جامعه سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه ضروری با سپرده‌گذاری را برای برای اشخاص حقیقی سه میلیارد ریال تعیین کرد.

براساس این مصوبه، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه بدون سپرده گذاری نزد بانک عامل نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شد.

همچنین مبلغ سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه برای شرکت های حقوقی با سپرده گذاری برای تامین مالی کسب و کارهای خرد و دانش بنیان نیز مبلغ ۷.۵ میلیارد ریال تعیین شد.

گفتنی است؛ مدت بازپرداخت این تسهیلات بنا به درخواست متقاضی حداکثر ۶۰ ماهه خواهد بود.

شورای پول و اعتبار در جلسه عصر امروز خود همچنین به منظور تسهیل گری در شرایط اخذ تسهیلات توسط شرکت های دارویی از شبکه بانکی و تامین نقدینگی مورد نیاز این شرکت ها مقرر کرد تا سقف اعتباری مقرر در آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان به ۴۰ درصد سرمایه پایه بانک ها افزایش یابد. همچنین پرداخت تسهیلات به این شرکت ها محدودیت های مربوط به سرمایه پایه منفی برخی از بانک های عامل مستثنی شد.

این شورا همچنین به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت های دارویی ناشی از طرح مردمی سازی یارانه ها سقف تسهیلات و تعهدات برای صنایع دارویی را از ۹۰ درصد به ۲۰۰ درصد فروش سال قبل افزایش داد.

منبع: ایسنا

]]>

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا