کوشا مگ / نسخه جدید خودروی کراس اوور کیا EV ۶ این شرکت کرهای دارای پیشرانه الکتریکی دو موتوره با قدرت ترکیبی ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۵۴۶ پوند فوت است که در نتیجه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۹ کیلومتر در ساعت است. اما آلبرت بیرمن، رئیس […]
کوشا مگ /
نسخه جدید خودروی کراس اوور کیا EV ۶ این شرکت کرهای دارای پیشرانه الکتریکی دو موتوره با قدرت ترکیبی ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۵۴۶ پوند فوت است که در نتیجه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۹ کیلومتر در ساعت است.
اما آلبرت بیرمن، رئیس بازنشسته تحقیق و توسعه هیوندای موتور، که اکنون به عنوان مشاور این شرکت خدمت میکند، قول داد که EV ۶ GT “یک GT واقعی خواهد بود”.
به گفته آلبرت بیرمن این ماشین برای پیست مسابقه نیست، بلکه برای سفرهای طولانی طراحی شده است و سرعت خوبی را ارائه میدهد، در حالی که رانندگی لذت بخش است.
EV ۶ GT از موتورهای الکتریکی مشابه نسخههای با مشخصات EV ۶ معمولی استفاده میکند. این دستگاه همچنین دارای آخرین نسخه دیفرانسیل لغزش محدود e-LSD گروه موتور هیوندای است که قدرت را بین چهار چرخ متعادل میکند.
GT باتری ۷۷.۶ کیلووات ساعتی EV ۶ را حفظ کرده و با راندمان ۲.۷ mpkWh دارای برد رسمی ۴۲۳ کیلومتر است؛ همانند سایر مدلهای هیوندای، این خودرو قابلیت شارژ فوقالعاده سریع را دارد و ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ آن ۱۸ دقیقه طول میکشد.
بیرمن می گوید که پلتفرم سفارشی E-GMP گروه هیوندای موتور برای یک خودروی پرفورمنس است و این پلتفرم نیازی به تغییرات اساسی نداشت، زیرا میتواند این سطح از قدرت را تحمل کند.
در حالی که پیشرانه و تنظیمات خودرو به روز شده است، تغییر طراحی EV ۶ GT نسبتا محدود است. یک کاپوت منحصر به فرد، سپرهای جلو و عقب، یک اسپویلر کوچک در عقب، نزدیک کالیپرهای ترمز و رینگهای آلیاژی ۲۱ اینچی ویژه وجود دارد. در داخل دستگاه، صندلیهای سطلی با جنس جیر است.
EV۶ GT قرار است اواخر امسال به فروش برسد. در حالی که هنوز قیمت آن تعیین نشده ، اما پیش بینی می شود بالاتر از قیمت اولیه ۵۳ هزار و ۵۹۵ پوندی EV۶ GT-Line دو موتوره خواهد بود.