پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | 2022-05-26
کد خبر: 761798 |
تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401 - 8:52 |
ارسال به دوستان
پ

کوشا مگ / آقای ویس کرمی گفت: هزینه جایگاه و جایگاهداری به ویژه در مورد جایگاه‌های سی ان جی بالاست؛ دولت طی چند سال گذشته تلاش کرده تا در رویه تعیین و میزان حق العمل جایگاهداران تغییر ایجاد کند. این رویه از کارمزدی به حق العملی تغییر کرده؛ یعنی قبلا باید کارمزد جایگاه‌ها را پس […]

کوشا مگ /

آقای ویس کرمی گفت: هزینه جایگاه و جایگاهداری به ویژه در مورد جایگاه‌های سی ان جی بالاست؛ دولت طی چند سال گذشته تلاش کرده تا در رویه تعیین و میزان حق العمل جایگاهداران تغییر ایجاد کند. این رویه از کارمزدی به حق العملی تغییر کرده؛ یعنی قبلا باید کارمزد جایگاه‌ها را پس از طی کردن چند مرحله محاسبات، از خزانه کل کشور دریافت می‌کردیم که زمانبر بود؛ اما حالا همزمان با خرید فرآورده، حق العمل ۱۵۷ تومانی بنزین و ۹۳ تومانی نفتِ گاز (گازوئیل) را دریافت می‌کنند.

او می‌گوید: عدد حق العمل جایگاهداران پاسخگوی همه نیازهای آنان نیست؛ اما نسبت به حالت سنتی کارمزدی، رشد قابل توجهی داشته است. محاسبه آن طبق مصوبه هیئت وزیران انجام می‌شود که کارگروهی را در این حوزه مشخص کرده است. پس از جلسات کارشناسی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت، کارگروه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مشترک با این مجموعه، با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و خود جایگاهداران در مورد تعیین میزان حق العمل، تصمیم گیری می‌کند. نتیجه آن، برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارسال می‌شود.

آقای رضا نواز سخنگوی صنف جایگاهداران سوخت گفته بود: برای دریافتی‌های سال ۱۴۰۰ اعتراض وجود دارد؛ هزینه‌های توزیع گازوئیل بسیار بیشتر از بنزین است؛ اما میزان دریافتی برای این سوخت، به ۶۰ درصد دریافتی توزیع بنزین هم نمی‌رسد.


 








لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله اینترنتی کوشا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید