پنجشنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۱ / بعد از ظهر / | 2022-05-26
کد خبر: 762330 |
تاریخ انتشار : 23 فروردین 1401 - 9:32 |
ارسال به دوستان
پ

کوشا مگ / مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دلیل قیمت بالای پرواز از مقاصد ایران به مبداء فرودگاه نجف، اظهار کرد:‌ فرودگاه نجف یکی از گران‌ترین فرودگاه‌های جهان است،‌به‌خصوص هزینه‌های هندلینگ در این فرودگاه بالاست. وی یادآور شد:‌به دلیل این هزینه‌ها و تحمیل آن به شرکت‌های هواپیمایی […]

کوشا مگ /

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به دلیل قیمت بالای پرواز از مقاصد ایران به مبداء فرودگاه نجف، اظهار کرد:‌ فرودگاه نجف یکی از گران‌ترین فرودگاه‌های جهان است،‌به‌خصوص هزینه‌های هندلینگ در این فرودگاه بالاست.

وی یادآور شد:‌به دلیل این هزینه‌ها و تحمیل آن به شرکت‌های هواپیمایی داخلی، مذاکرات متعددی برای کاهش هزینه‌ها در فرودگاه نجف انجام شده اما متاسفانه اتفاق مثبتی در این رابطه روی نداد. به همین دلیل بود که در برهه‌ای از زمان ایرلاین‌های ایرانی پروازها به نجف را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: برای پروازهای نجف، به ازای هر نفر باید 2.5 میلیون تومان به فرودگاه نجف پرداخت شود. از سوی دیگر تعداد پروازهای هفتگی به نجف از ایران 120 پرواز است که به ازای هر پرواز بزرگ و کوچک به ترتیب 4 هزار و 2 هزار دلار باید بیشتر پرداخت کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه یکی دیگر از مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش قیمت بلیت پرواز به نجف را بُعد مسافتی اعلام کرد و گفت: در پروازهای مشهد-نجف-مشهد به دلیل فاصله نسبتا زیاد، هواپیمای شرکت‌های داخلی مجبورند سوخت با با قیمت هر لیتر یک دلار و 15 سنت خریداری کنند که این مسئله باعث افزایش قیمت تمام شده بلیت شده است.

سامانی خواستار ورود جدی وزارت امور خارجه و رایزنی با کشور عراق برای حل مشکل فرودگاه نجف و هزینه‌های بالای آن برای ایرلاین‌های ایرانی شد و افزود:‌سازمان هواپیمایی کشوری با سازمان هواپیمایی عراق در این رابطه مذاکراتی داشته ولی آنها می‌گویند شرکت بهره‌بردار فرودگاه خصوصی است و ما نمی‌توانیم به آنها امر و نهی کنیم.

وی بیان کرد: تعداد پروازهای ایران به عراق زیاد است و باید با مذاکره با مسئولان این کشور با کاهش هزینه‌های رویالتی (هزینه خدمات فرودگاهی) موافقت شود.

به گزارش تسنیم، اخیرا محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به این‌که امکان افزایش ظرفیت پروازی مسیر ایران – قطر روزانه تا 200 پرواز وجود دارد، گفته بود: در زمان حاضر روزانه 72 پرواز شامل 36 پرواز از سوی ایران و 36 پرواز از سوی قطر برقرار است که در صدد هستیم این ظرفیت را با همکاری مشترک با دولت قطر افزایش دهیم.

انتهای پیام/







    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مجله اینترنتی کوشا در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید