Ù ÙØ§Ù٠ت تÙÙØ§ گزÛÙÙâ ÙØ§ÙعâÚ¯Ø±Ø§ÛØ§ÙÙ Ø¨Ø±Ø§Û ØÙظ Ù ÙØ¬ÙØ¯ÛØª Ú©Ø´ÙØ± است
ÙØ§Ø¦Ù Ù ÙØ§Ù Ø±Ø¦ÛØ³ ساز٠ا٠تبÙÛØºØ§Øª Ø§Ø³ÙØ§Ù Û Ø¨Ø§ اشار٠ب٠اÛÙÚ©Ù Ù ØÙ اسرائÛÙ Ø¨Ù Ù Ø¹ÙØ§Û Ù¾Ø§ÛØ§Ù Ø¯Ø§Ø¯Ù Ø¨Ù ÙØ¸Ø§Ù Ø¢Ù¾Ø§Ø±ØªØ§ÛØ¯ ٠اشغاÙگرÛâ Ø§Ø³ØªØ ØªØ£Ú©ÛØ¯ کرد: Ù ÙØ§ÙÙ ØªØ ØªÙÙØ§ گزÛÙÙâ ÙØ§ÙعâÚ¯Ø±Ø§ÛØ§ÙÙ Ø¨Ø±Ø§Û ØÙظ Ù ÙØ¬ÙØ¯ÛØª Ú©Ø´ÙØ± است.

حجت الاسلام روح الله حریزاوی، قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در گفتوگو با گروه حوزه و روحانیت خبرگزاری تسنیم، در تبیین مواضع امام و رهبری در خصوص مبارزه با اشغالگری و جنایت اسرائیل و پاسخ گفت: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی بر پایه اصول بنیادین اسلام سیاسی، اخلاق جهانی و منطق مقاومت استوار بوده است؛ امام خمینی(ره) با نگاهی ژرف به ماهیت استعماری و غاصبانه این رژیم، آن را نهتنها تهدیدی برای فلسطین، بلکه خطری برای کل امت اسلامی و آزادی بشریت میدانستند که در صورت اتحاد مسلمین به راحتی ریختن یک سطل آب ازبینرفتنی است. از منظر ایشان، محو اسرائیل نه بهمعنای حذف یهودیان، بلکه به معنای پایان دادن به نظام آپارتاید و اشغالگریای است که بر پایه سرکوب، ترور و توسعهطلبی بنا شده است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز با ادامه این خط فکری، بهویژه پس از تحولات منطقهای و تقویت محور مقاومت، بارها هشدار دادهاند که موجودیت این رژیم جعلی، در سایه سلاح، خشونت و حمایت قدرتهای غربی حفظ شده و فاقد هرگونه ریشه مشروع و پایدار است؛ بیانات صریح ایشان در یک دهه گذشته مبنی بر اینکه “اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید”، یک شعار نیست بلکه ترجمان یک تحلیل راهبردی مبتنی بر تحولات ژئوپلیتیکی، اعتقادات دینی، و توان مقاومت مردمی در منطقه است.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اکنون و با آغاز درگیری آشکار میان ایران و رژیم صهیونیستی، سیاست جمهوری اسلامی ایران از موضع تدافعی صرف، فراتر رفته و به مرحله بازدارندگی فعال رسیده است، تاکید کرد: حملات مستقیم یا نیابتی از سوی این رژیم، در چارچوب قواعد دفاع مشروع، با پاسخی کوبنده، متوازن و دقیق مواجه خواهد شد. این پاسخ نهتنها نظامی، بلکه چندلایه و مبتنی بر توان اطلاعاتی، اقتصادی، سایبری و دیپلماتیک است. راهبرد ایران روشن است و به گفته شهید بزرگوار سردار سلیمانی، ما آغازگر جنگ نیستیم؛ اما اگر به ما حمله شود، پایان آن را ما رقم خواهیم زد.
مقاومت و استقلال یا سازش و وابستگی؟
حریزاوی با اشاره به کمتربودن هزینه مقاومت نسبت به هزینه سازش تصریح کرد: در تحلیل منطقی سیاست خارجی و راهبرد ملی، باید میان دو گزینه اساسی تمایز قائل شد: مقاومت همراه با حفظ استقلال و سازش توام با پذیرش سلطه؛ بسیاری از کشورها در دهههای گذشته تلاش کردند با پذیرش شروط قدرتهای سلطهگر، امنیت و رفاه بهدست آورند؛ اما آنچه حاصل شد، افزایش وابستگی، تضعیف هویت ملی و گسترش نارضایتی مردمی بود؛ نمونه روشن آن، دولتهای عربیای هستند که با امضای توافقنامههای ناعادلانه با آمریکا و رژیم صهیونیستی، نهتنها مسأله فلسطین را حل نکردند، بلکه خود نیز به ابزار فشار بر ملتشان تبدیل شدند.
قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در مقابل، راه عزتمندانه مقاومت گرچه سخت و پرهزینه است؛ اما به حفظ عزت ملی، اقتدار و بازدارندگی میانجامد؛ البته مسلم است که مقاومت نه به معنای جنگطلبی، بلکه به معنای ایستادگی فعالانه در برابر ظلم، تجاوز و تحقیر ملتهاست. هزینههای مقاومت از جنس سرمایهگذاری است؛ تقویت توان داخلی، انسجام ملی و ایجاد بازدارندگی مؤثر. اما هزینههای سازش، نوعی وامگیری دائمی از دشمن است، با بهرههایی همچون تحقیر، دیکتهشدن سیاست که گاه حتی به از دست رفتن بخشی از عزت، سرمایه ملی، خاک و حتی حاکمیت میانجامد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و با توجه به جنگ تحمیلی از سوی رژیم کودککش صهیونیستی، مقاومت نهتنها یک انتخاب عقلانی، اخلاقی و اعتقادی، بلکه تنها گزینه واقعگرایانه برای حفظ موجودیت کشور، منطقه و کرامت ملتهای مسلمان است. مؤید این امر هم اعلام حمایت و ابراز همبستگی مردم و ملتهای آزاده جهان (که خود طعم تلخ ظلم و تحقیر سازش را چشیدهاند) با مردم و دولت ایران است که شجاعانه در مقابل تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی و زورگوییهای آمریکا ایستادهاند.
خبرنگار: زهرا شریعتی
انتهای پیام/