اخبار فرهنگی و هنری

تلوبیون مرجع تولید محتوا برای نامزدها بود

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران

محمد رستگار، سرپرست اداره کل تامین و تولید تلویزیون تعاملی درباره فعالیت تلوبیون پس از اتمام مهلت زمان تبلیغات و آغاز انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به مصوبه ستاد انتخابات کشور مبنی بر توقف تبلیغات از ساعت ۸:۰۰ صبح دیروز جدول پخش شبکه‌های نامزد‌ها قفل شد و محتوای جدیدی به تلوبیون اضافه نمی‌شود.

رستگار ادامه داد: با توجه به انصراف دوتا از نامزد‌ها آیکون صفحاتشان غیر فعال شد و پیام انصراف دو نامزد در شبکه شان گذاشته شد. البته محتوای نامزد‌ها در دسترس است. در تلوبیون محتوا‌ها را از دسترس خارج نمی‌کنیم، بلکه محتوا‌ها به‌روز‌رسانی نمی‌شود. جدول پخش شبکه‌ها با نظر نماینده ستاد نامزد‌های ریاست جمهوری قبل از زمان پایان تبلیغات انتخاب شده و تا پایان زمان انتخابات در حال پخش است. یعنی بر اساس محتوا‌هایی که ستاد نامزد‌های ریاست جمهوری صلاح دانستند، جدول پخش شبکه‌های آنها قبل از زمان اتمام تبلیغات چیده شده است.

سرپرست اداره کل تامین و تولید تلویزیون تعاملی با بیان اینکه تلوبیون به هر کدام از نامزد‌ها یک شبکه اختصاصی در قالب یک استودیو داده بود، توضیح داد: هر کدام از نامزد‌ها و نمایندگانشان می‌توانستند در این استودیو‌ها حضور پیدا کنند و پخش زنده داشته باشند. اگر خارج از فضای استودیو همایش، نشست خبری و یا تبلیغاتی داشتند، لینک‌شان را به صورت اینترنتی برایمان ارسال می‌کردند و آن برنامه‌ها در شبکه اختصاصی‌شان پخش می‌شد.

به گفته وی، حتی مناظرات و نشست‌های تخصصی نامزد‌ها به صورت زنده و ضبطی در تلوبیون امکان دسترسی داشت. علاوه‌بر آن، محتوا‌های نامزد‌ها تقطیع می‌شد و در سایر بستر‌های فضای مجازی انتشار می‌یافت. در واقع، تلوبیون مرجع تولید محتوا برای نامزد‌ها بود و امکان انتشار محتوا را در سایر بستر‌ها مهیا ساخت. با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) امکان بازنشر مناظرات از سوی فعالان صوت و تصویر فراگیر مهیا شد.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا