اخبار فرهنگی و هنری

بنگاه تئاترال؛ روایت مرزبان از نمایشی به قلم نصیریان

«بنگاه تئاترال» نمایش‌نامه‌ای به قلم علی نصیریان است که به کارگردانی هادی مرزبان و بازیِ مجید مظفری روی صحنه می‌رود.

خبرگزاری تسنیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین گشایش نمایش “بنگاه تئاترال” تازه‌ترین اثر نمایشی هادی مرزبان هنرمند باسابقه تئاتر کشور که با استقبال پرشور مخاطبین مواجه شده یکشنبه شب 9مهرماه 1402  با حضور هنرمندان سرشناس و علاقمندان تئاتر در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

“بنگاه تئاترال” نمایشنامه‌ای است  به قلم استاد پیشکسوت تئاتر “علی نصیریان” که نخستین بار نیم قرن پیش توسط خود او کارگردانی شد و از آن پس هنرمندان متعددی از نسل‌های مختلف تاریخ تئاتر معاصر کشور این نمایشنامه را به روی صحنه برده‌اند.

در تازه‌ترین اجرا از این نمایشنامه “هادی مرزبان” بازیگر و کارگردان باسابقه تئاتر که از او پیشتر آثار نویسنده فقید کشور “اکبر رادی” را به یاد داریم این اثر را با نگاه و روایت ویژه‌ی خود به روی صحنه خواهد برد.

حال و هوایی تخت‌حوضیِ و فضای فولکلور  ایرانی از مهمترین بارزه‌های این اثر نمایشی است.

بنگاه تئاترال روایت، پهلوان جوانی است که به سحر و دام افسون جادوگری بنام «وروره جادو» اسیر شده. دختر قصه که بسیار به او علاقه مند است سعی در نجات و رهایی وی دارد و همچنین یک مرد جوان که خواهر وی بنام نوش آفرین به دام وروره جادو اسیر است برای نجات خواهرش از طلسم او دست به دامن یک پهلوان کهنه کار بنام «پهلوان کچل» می‌شود که در این مسیر پهلوان و همراه وی سیاه در جنگ با وروره جادو با مسائلی روبرو می‌شوند.
در این نمایش بازیگرانی چون مجید مظفری، علی فتحعلی، رسول نجفیان، داود فتحعلی‌بیگی، محمود بصیری، هادی عطایی، سامان تیرانداز، آیه قبادیان، هادی عطایی، کوروش رخشنده، محمدرضا میرحسینی، حاتم میرزایی، علی یارلو،مهراد ابریشم‌کار، نگار مقدسی، آرزو صراف، لیدا معتمد، زهره رستگار مقدم و جمعی دیگر از بازیگران، به ایفای نقش می‌پردازند.

محمود بصیری پس از سال‌ها با این اثر نمایشی به روی صحنه باز خواهد گشت.
همچنین مسعود والا تهیه کنندگی این اثر نمایشی را به عهده دارد و برخی از دیگر عوامل این نمایش عبارتند از؛
شهرزاد پورفرد به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز و آزیتا خرمی و مهری آسایش به عنوان دیگر دستیاران کارگردان،  سرپرستی گروه موسیقی علی المعی  و فرانک ورکیانی طراح چهره‌پردازی، طراح لباس:
صدف شجاعی، مرضیه نیادی، طراح گریم:فرانک ورکیانی، طراح پوستر: مهدی رایگانی، مدیر تولید: رضا آرامش، مدیر روابط عمومی: سید صادق سیادت و مدیر رسانه‌ای: محمد دانشور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا