اخبار اقتصادی

قهرمانی تیم ملی تکواندو در آسیا بعد از 8 سال

تجارت نیوز

تیم ملی تکواندو پس از 8 سال به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز پایانی بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا، امروز(شنبه – 29 اردیبهشت ماه) در شهر دانانگ کشور ویتنام برگزار شد و نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا توسط آرین سلیمی و یک مدال نقره توسط علی خوش‌رو شد تا تیم ملی تکواندو برای پنجمین بار به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

در رقابت‌های امروز، سلیمی در وزن 87+ کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در 2 راند متوالی و با نتایج 17 بر 5 و 8 بر 5 از سد تکواندوکار کره‌جنوبی گذشت و به دیدار نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله در مباره با وانگی از چین به برتری 2 بر یک دست یافت. سلیمی در راند دوم با نتیجه 6 بر 5 مغلوب حریف خود شد، اما با برتری 4 بر 3 و 3 بر 2 در راندهای اول و سوم به دیدار نهایی راه یافت.

نماینده المپیکی تکواندوی ایران در دیدار نهایی وزن 87+ کیلوگرم به مصاف پارک از کره‌جنوبی رفت و در دو راند متوالی و با نتایج مشابه 12 بر 10 از سد حریف خود گذشت و به مدال طلا دست یافت.

علی خوش‌رو در وزن 80- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود در 2 راند متوالی و با نتایج 5 بر 11 و 11 بر 5 هوانگ از چین تایپه را شکست داد. او در ادامه به مصاف سالائف از ازبکستان رفت و در این مبارزه نیز در 2 راند متوالی و با نتایج مشابه 6 بر 5 از سد حریف خود گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

نماینده کشورمان در این مرحله به مصاف صالح الشرباتی نایب قهرمان المپیک 2020 توکیو رفت و موفق به برتری 2 بر صفر شد. خوش‌رو در راند نخست 7 بر 5 و در راند دوم 10 بر 6 از سد حریف خود عبور کرد و فینالیست شد.خوش‌رو در دیدار نهایی در مقابل جسوربک جایسانوف در 2 راند متوالی و با نتایج 7 بر 2 و 11 بر 4 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در پایان مسابقات این دوره تیم ملی تکواندو مردان با کسب 3 مدال طلا(مهدی حاجی‌موسایی، محمدحسین یزدانی و آرین سلیمی)، 2مدال نقره(مهران برخورداری و علی خوش‌رو) و 2 مدال برنز(ابوافضل زندی و متین رضایی) پس از 8 سال برای پنجمین بار به مقام قهرمانی آسیا دست یافت. تیم ملی تکواندو کشورمان پیش از این در سال‌های 2008، 2010، 2014 و 2016 به مقام قهرمانی دست یافته بود.

تیم ملی تکواندو بانوان کشورمان نیز با کسب یک مدال نقره میلکا میرحسینی و یک برنز سعیده نصیری به کار خود پایان داد و از تکرار عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی خود در دو دوره گذشته بازماند.

هدایت تیم ملی تکواندو کشورمان در بخش مردان برعهده مجید افلاکی است و مینو مداح نیز سرمربیگری تیم ملی بانوان را بر عهده دارد.

منبع :

فوتبالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا