آیا افزایش قیمت بلیط قطار به بهبود کیفیت خدمات آن کمک میکند؟
مدیر کل مسافری راهآهن درمورد افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیط قطار توضیحاتی داد.

به گزارش نبض بورس، طباطبایی، مدیر کل مسافری راهآهن درمورد افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیط قطار گفت: این افزایش درخواست انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافری بوده و این افزایش سنواتی است و هر سال، تورمی که در جامعه وجود دارد و افزایش هزینهها، باعث میشوند تا افزایش قیمت داشته باشیم. چون از بهمن و اسفندماه درخواست داده میشود و تا مجوزهای لازم اخذ شوند معمولاً هر ساله در اردیبهشت ماه یا خردادماه این افزایش وجود دارد.
مدیر کل مسافری راهآهن ادامه داد: از اول تیرماه مجوز افزایش قیمت داده شد و از نیمه تیرماه این افزایش اعمال شده است.
آیا افزایش قیمت بلیط قطار باعث بالا رفتن کیفیت خدمات میشود؟
طباطبایی گفت: با توجه به افزایش سنواتی بلیط قطار، در حوزه خدمات حتماً سختگیریهای جدیتری خواهیم داشت تا کیفیت خدمات افزایش پیدا کند و برای افزایش ظرفیت صندلیها باید گفت که افزایش سنواتی قیمت بلیط عددی نیست که شرکتها تمایلی داشته باشند که به سمت سرمایهگذاری بروند و واقعاً نیاز است که دولت حمایت خاص خود را داشته باشد و باید تسهیلاتی را ارائه دهد و اگرچه در این چند سال به این سمت رفتهایم ولی اینقدر که بروکسیها دست و پا گیر بودهاند که چیزی دست این شرکتها را نگرفته است.
مدیر کل مسافری راهآهن افزود: در این ۷-۸ سال، نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ واگن از رده خارج شدند و ما نتوانستهایم جایگزین کنیم. چون سرمایهگذاری به این سمت نمیرود و دلیلش بالا بودن هزینههاست.