اخبار بورس

640 میلیارد تومان بودجه؛ برای ممانعت از احیای برجام!

تجارت نیوز

روزنامه اعتماد نوشت: در جدول 1-7 بودجه، برای «اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مبلغ 640 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. از این بین 50 میلیارد تومان مربوط به غنی‌سازی و گداخت هسته‌ای و 30 میلیارد تومان مربوط به تحقیقات راهبردی هسته‌ای خواهد بود.

به گزارش تجارت‌ نیوز، در بخشی از گزارش اعتماد آمده است: 

سازمان انرژی اتمی ایران نیز که در ردیف‌های عمومی و اختصاصی بودجه، سهم‌اش 2 هزار و 900 میلیارد تومان پیش‌بینی شده، در جدول 1-7 هم سهمی دارد؛ سهم از بابت همان قانونی که مجلس یازدهم در دولت حسن روحانی آن را مصوب کرد و به قول دولتی‌ها، دست مذاکره‌کنندگان برای هرگونه احیای برجام را بست؛ قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران». این قانون که مانع احیای برجام و همچنین به بن‌بست کشاندن تلاش‌های دولت دوازدهم شد، در بودجه امسال هم برای اجرایش، ردیف مستقل دارد. در همین جدول 1-7، برای «اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» مبلغ 640 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. از این بین 50 میلیارد تومان مربوط به غنی‌سازی و گداخت هسته‌ای و 30 میلیارد تومان مربوط به تحقیقات راهبردی هسته‌ای خواهد بود.

در جدول 9 نیز برای «شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران» و «مدیریت سوخت نیروگاه اتمی بوشهر» که ذیل سازمان انرژی اتمی قرار دارد، 700 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کارگزاری آگاه

منبع :

اعتماد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا