اخبار بورس

۵ ویژگی جذاب 18 iOS که باید تجربه کنید

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، مدتی قبل و طی رویداد WWDC 2024، اپل از قابلیت‌های جدید مبتنی بر AI در iOS 18 رونمایی کرد تا بالاخره شاهد حضور هوش مصنوعی در اکوسیستم نرم‌افزاری این شرکت باشیم. پیش از این سامسونگ و گوگل هوش مصنوعی را در پرچمداران جدید خود به‌کار برده‌اند و اکنون اپل با معرفی Apple Intelligence قصد دارد شکل‌وشمایل تازه‌ای به دستگاه‌های خود بدهد. در ادامه مروری بر قابلیت‌‌های هوش مصنوعی در iOS 18 خواهیم داشت. 

ابزار Clean Up و قابلیت‌های Photos

برنامه Photos در طول این سال‌ها تغییر چندانی نکرده و همیشه قابلیت‌‌های یکسانی را در سری‌های اخیر iOS ارائه می‌داد، اما حالا به نظر می‌رسد که تأثیر هوش اپل را در آن خواهیم دید. 

با قابلیت‌های جدید این برنامه، می‌توانیم جست‌وجوی بهتری میان محتواهای برنامه داشته باشیم و مستقیم به لحظات خاصی از ویدیو که مدنظرمان است، هدایت شویم. همین‌طور کاربران قادر خواهند بود تا اشیاء و بخش‌های موردنظرشان را از پس‌زمینه تصاویر حذف کنند؛ درست مانند آنچه Magic Editor در اندروید انجام می‌دهد. 

قابلیت Memories نیز به شما این امکان را می‌دهد تا محتوای اختصاصی خودتان را با تصاویر موجود در گالری بسازید. کافیست شرح خاطرات و موضوع مربوطه را تایپ کنید تا هوش مصنوعی اپل بهترین ویدیوها و تصاویر مربوط به آن را انتخاب کند. بدین‌ترتیب می‌توانید ویدیوهای سرگرم‌کننده و خاطره‌انگیزی با گالری‌ گوشی‌تان خلق کنید. 

بهبود ابزارهای نوشتاری

عموم کاربران با ابزارهایی مانند Grammarly آشنا هستند و از آن‌ها به‌منظور بهبود کیفیت نوشتاری و اصلاح غلط‌های نگارشی استفاده می‌کنند. در همین راستا نیز اپل ابزارهای نوشتاری جدیدی را در iOS 18 قرار داده تا تجربه کاربری بهتری را برای کاربران به ارمغان بیاورد. 

یکی از ابزارهای کاربردی، خلاصه‌سازی پیام‌ها، یادداشت‌‌ها و ایمیل‌هایی است که بعضاً خواندن آن‌ها به زمان زیادی نیاز دارد. وجود چنین قابلیتی دانشجویان، دانش‌آموزان، خبرنگاران و سایر افراد را قادر می‌سازد تا با صرفه‌جویی در زمان‌شان سریع‌تر به داده‌های موردنیاز دسترسی پیدا کنند و تحلیل و خوانش بهتری از متون خلاصه‌شده داشته باشند. 

شخصی‌سازی هوم‌اسکرین و آیکون‌ها 

شخصی‌سازی بیشتر آیکون‌ها و هوم‌اسکرین، شباهت بیشتری را بین iOS و اندروید به وجود می‌آورد و احتمالاً عموم کاربران از حضور چنین قابلیتی استقبال می‌کنند. برای مثال نحوه نمایش آیکون‌ها در حالت دارک‌مود، تغییر رنگ و جابه‌جا‌یی برنامه‌ها در هوم‌اسکرین، ازجمله تغییراتی هستند که کاربران می‌توانند برای تغییر شکل ظاهری سیستم اعمال کنند. 

کنترل‌سنتر اپل نیز طی سال‌های اخیر چندان تغییر نکرده، اما اکنون کاربران می‌توانند ابزارهای مدنظرشان را در هر جایی قرار دهند و کنترل اپلیکیشن‌های شخص ثالث را نیز در اختیار داشته باشند. تغییر میان‌برهای لاک‌اسکرین، دیگر موردی است که کاربران می‌توانند آن را شخصی‌سازی کنند. 

اتحادیه اروپا تلاش کرده تا استانداردهای یکپارچه‌تری برای پیام‌رسانی ایجاد کند تا کاربران بتوانند بدون توجه به پلتفرم یا دستگاهی که استفاده می‌کنند، تجربه‌ای مشابه داشته باشند. حالا با حضور RCS، امکان ارسال‌ پیام‌های زمان‌بندی‌شده وجود دارد و حتی درصورتی‌که گوشی‌تان خاموش باشد، پیام شما باز در زمان مقرر ارسال می‌شود. این ویژگی برای تمامی کاربران iMessage در دسترس خواهد بود. 

حضور احتمالی سیری ارتقایافته 

با حضور هوش مصنوعی،‌ احتمالاً دوباره سیری را در قامت یک دستیار هوشمند قدرتمند خواهیم دید. طبق گفته اپل، سیری قرار است طبیعی‌تر با کاربران ارتباط برقرار کند و از داده‌های بیشتری برای شخصی‌سازی بهتر استفاده کند. سیری حتی درصورتی‌که نتواند جواب شما را بدهد، از ChatGPT برای رفع مشکلات شما کمک می‌گیرد و دقت بیشتری در شنیدن خواسته‌ها و ارائه پاسخ خواهد داشت. 

البته تا چند ماه آینده خبری از حضور سیری ارتقایافته نخواهد بود و نمی‌توان با اطمینان از موفقیت آن سخت گفت. بااین‌وجود می‌توان امیدوار بود که با حضور قابلیت‌های مبتنی بر AI، سیری عملکرد بهتری از خود نشان خواهد بود؛ هرچند سطح انتظارات از سیری چندان بالا نیست. 

با حضور Image Playground در iOS 18، کاربران می‌توانند تصاویری براساس سری کلمات کلیدی و توصیفی بسازند و به‌صورت یک‌پارچه در اکوسیستم اپل و برنامه‌هایی نظیر Messages و Notes حضور دارد. با حضور چنین ابزاری، شما می‌توانید از تصاویر پیشنهادی مربوط به موضوع گفت‌وگو استفاده کنید و تصاویر جدیدی براساس محتوای موردنظر در Notes بسازید. همچنین ویژگی Genmoji نیز قابلیتی مشابه دارد و می‌توانید ایموجی‌های دیگری ایجاد کنید. 

طبق گفته اپل، ابزارهای تولید تصویر iOS 18 براساس داده‌های باکیفیت و دارای لایسنس آموزش دیده‌اند و سه سبک هنری نیز برای Image Playground توسط تیم طراحی اپل تعبیه شده است. بنابراین چنین رویکردی می‌تواند تجربه بهتری در استفاده از برنامه‌های اصلی اپل به همراه بیاورد و خلاقیت هنری اکوسیستم را ارتقا دهد. 

با حضور هوش مصنوعی در iOS، بالاخره کاربران می‌توانند همانند کاربران پرچمداران سامسونگ و گوگل، به ویژگی‌های جالبی دسترسی پیدا کنند. سفارشی‌سازی هوم‌اسکرین، میانبرهای لاک‌اسکرین، کنترل‌سنتر بهتر و روش‌های بهبودیافته برای جست‌وجوی عکس‌ها و ویدیوها و همچنین عرضه احتمالی سیری جدید در آینده، می‌تواند جایگاه اپل را در مقایسه با رقبا بالاتر ببرد. 

درحال‌حاضر نسخه بتا iOS 18 در دست توسعه است و طی هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. نسخه نهایی این سیستم‌عامل احتمالاً با سری آینده پرچمداران اپل (آیفون ۱۶) از راه خواهد رسید. 

منبع :

دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا