اخبار بورس

چرخش از سنگ‌آهن به سمت سنگ طلا!

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با انتشار یک مزایده عمومی گواهی کشف، خبر از واگذاری ۳ محدوده دارای ماده معدنی طلا در نقاط مختلف کشور داد؛ امّا ارتباط این موضوع با کگهر و اهمیت مسئله کجاست؟!

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، الیاس طهماسبی | در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با انتشار یک مزایده عمومی گواهی کشف، خبر از واگذاری ۳ محدوده دارای ماده معدنی طلا در نقاط مختلف کشور داد؛ امّا ارتباط این موضوع با کگهر و اهمیت مسئله کجاست؟!

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور محدوده چاه‌نلی در شهرستان بزمان سیستان و بلوچستان، محدوده خراپه شهرستان پیرانشهر آذربایجان‌غربی، محدوده شادمهر شهرستان تربت‌حیدریه خراسان رضوی را به عنوان ۳ ناحیه دارای ماده معدنی طلا در مزایده عمومی واگذاری گواهی کشف در نظر گرفته است.

در ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مدیرعامل شرکت صنعتی‌معدنی گوهرزمین طی نامه‌ای به مدیریت نظارت بر ناشران بازار سرمایه، بر روی کدال افشا نمود که براساس سیاست‌های اتخاذی شرکت مبنی بر توسعه فعالیت‌ها و ارزش‌آفرینی، کگهر قصد شرکت در مزایده مزبور و ارسال پیشنهاد جهت خرید گواهی کشف محدوده طلا چاه‌نلی(شهرستان‌بزمان‌سیستان‌وبلوچستان) را دارد.

بنابراین کگهر برای این محدوده طلا با مساحت ۲۹.۶۸ مترمربع با قیمت پایه ۲۰۶.۵۰۰ میلیون‌تومان؛ بنا به تعیین سازمان زمین‌شناسی بایستی ۱۰.۳۲۵ میلیون‌تومان را به‌عنوان مبلغ تضمین شرکت در مزایده پرداخت نماید.

نکته جالب توجه در این موضوع، عدم فعالیت کگهر در زمینه اکتشاف محدوده‌های معدنی طلا می‌باشد! به طوری که تا کنون فلسفه و سیاست اصلی این شرکت فعالیت در زمینه اکتشاف و استخراج سنگ‌آهن و فعالیت های مرتبط با آن بوده و در زمینه طلا فعالیتی نداشته است. حال شرکت در این مزایده توسط کگهر می‌تواند نشان از تغییر برخی سیاست‌های عملیاتی در این شرکت باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا پیشنهاد کگهر در این مزایده برنده خواهد شد و شاهد شروع فعالیت‌های عملیاتی کگهر در محدوده‌های معدنی طلا خواهیم بود یا خیر؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا