اخبار بورس

پیش بینی بورس فردا شنبه ۲۶ خرداد| بازار همچنان در انتظار انتخابات ریاست جمهوری!

در آخرین روز معاملاتی هفته تمامی شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند.  در معاملات روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۸۰۴ واحد افت کرد و به سطح ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید، در روز ابتدایی هفته بازار بورس سبزپوش می شود؟

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، بازار سهام سومین هفته خردادماه را تحت تاثیر انتخابات ریاست‌جمهوری و با فشار دامنه نوسان منفی و مثبت دو درصدی به پایان برد. بازدهی بازار سهام این هفته هم منفی بود و رشد یک روزه میان هفته نتوانست بازار را در مسیر صعودی پایدار قرار دهد.

در آخرین روز معاملاتی هفته تمامی شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند.  در معاملات روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۸۰۴ واحد افت کرد و به سطح ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۲ هزار و ۲ واحدی در رقم ۶۷۲ هزار و ۹۶۸ واحدی ایستاد.  

پیش‌بینی بورس شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

سایه انتخابات ریاست‌جمهوری تا پایان دهه نخست تیرماه بر سر بازار سرمایه سنگینی می‌کند. به ویژه با توجه به اینکه غیر از مسعود پزشکیان، هیچ‌یک از نامزد‌ها حتی اشاره مشخص و امیدوارکننده‌ای به بازار سرمایه نداشته‌اند، فعالان بازار بیش از پیش نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری گارد تدافعی گرفته و فعلا نظاره‌گر هستند.

در همین حال، محدودیت دو درصدی دامنه نوسان قیمت سهام و چهار درصدی دامنه صندوق‌های سرمایه‌گذاری همچنان پابرجاست و فعلا خبری از بازگشت دامنه به شرایط عادی به گوش نمی‌رسد.

بر همین اساس با توجه به دو فاکتور مهم دامنه نوسان و انتخابات، پیش‌بینی می‌شود معامله‌گران در آغاز هفته پیش رو نیز معاملات کم‌حجمی را رقم بزنند که بازار را در همین شرایط متعادل و ساید نگاه دارد. با این حال احتمال می‌رود که به سنت دیرینه، روز شنبه حجم خرید اندکی افزایش یابد؛ اگرچه امیدی به جهش معاملات نیست. /تجارت نیوز

پیش بینی بورس شنبه

از منظر تحلیل تکنیکال می‌توان یک سناریو برای پیش بینی بورس این باشد که شاخص کل در محدوده ۲ میلیون واحدی در حال کف سازی است و می‌تواند از این نقطه صعود خود را آغاز کند.

اما نکته مهم برای آغاز روند صعودی، یک محرک قوی است تا بتواند بازار را از این رکود خارج کند. با توجه به اینکه عامل اصلی رکود کنونی بازار سهام را می‌توان نااطمینانی‌های گسترده دانست بنابراین شرط اولیه برای صعودی شدن بازار کاهش این ریسک‌ها است. در این شرایط به نظر می‌رسد که در مرحله نخست باید منتظر انتخابات ریاست جمهوری بود. پس فعلا تا دو سه هفته آینده محتمل‌ترین سناریو برای پیش بینی بورس ادامه روز‌های نوسانی خواهد بود. /اکوایران

بازار در انتظار انتخابات ریاست جمهوری؟

شاخص کل بورس روز چهارشنبه را نیز با افت تمام کرد البته که این افت خیلی عدد قابل توجهی نبود و همان طور که انتظار می‌رفت بازار در این روز‌ها نوسان چندانی را به خود نمی‌دید. چرا که توجه خاص به صحبت‌های انتخاباتی دارند و سازمان بورس هم همچنان بر پایبند بودن به عدم تعادل بازار تاکید دارد و تصمیم دارد تا دامنه نوسان را در محدوده مثبت و منفی دو درصدی نگه دارد. بازار و اهالی بازار سرمایه همچنان در انتظار بازگشایی دامنه نوسان و انتخابات ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ هستند./اقتصادنیوز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا