اخبار بورس

پایان بورس امروز 26 اسفند 1402 / تراز 2.150 میلیون واحد از دست رفت

تجارت نیوز

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

شاخص کل و هم‌وزن نزولی شدند / ارزش معاملات خرد به ۴,۰۰۳ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۷.۷ میلیارد برگه سهم شد / ۱۹۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

بازار سهام در روزهای پایانی سال 1402 نزولی‌ست و هیچ‌گونه تحرک مثبتی در آن دیده نمی‌شود. نگاهی به تابلو معاملات امروز نیز حکایت از افت تراز شاخص‌های بورسی دارد و معلوم نیست این نزول تا کجا ادامه دارد. نکته مهمی که باید در رابطه با بورس امروز به آن اشاره کرد این است که طی معاملات امروز حمایت دو میلیون و 150 هزار واحدی شاخص کل شکسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هزار و 517 واحدی که معادل 0.07 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 148 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز نزولی بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هزار و 795 واحد که معادل 0.25 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 730 هزار و 236 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هفت میلیارد و 700 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و سه میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته شاخص ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 191 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 354 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.  

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم وبانک، خودرو و فملی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، وپارس و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

آ س پ با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، سدشت نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبانک، حشکوه و فولاد تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های وبانک، خودرو و فملی ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای خزامیا، وآذر و ثنوسا خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خفناور، فن افزار و تمحرکه رقم خورد. همچنین مداران در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد تشتاد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا