اخبار بورس

مهمترین اخبار بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت در تاریخ ۲ تیرماه تا ۷ تیرماه اخبار بسیاری مخابره شد، به مهمترین اخباری که موثر بر بازار سرمایه بود در این مطلب پرداخته ایم.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، در هفته‌ای که گذشت در تاریخ ۲ تیرماه تا ۷ تیرماه اخبار بسیاری مخابره شد، به مهمترین اخباری که موثر بر بازار سرمایه بود در این مطلب پرداخته ایم.

۱- تسهیلات بانکی برای سهامداران عدالت: تسهیلات بانکی با سود‌های کم‌بهره به سهامداران شرکت سهام عدالت پرداخت می‌شود. سقف تسهیلات ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.
۲- تالار خودرو بورس کالا یکشنبه ۳ تیر میزبان عرضه ۳۰ دستگاه کامیون کشنده فاو متعلق به شرکت سیباموتور است. 
۳- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور حکمی محمد رضا پورابراهیمی را به سمت رئیس کمیسیون اقتصادی دبیرخانه مجمع منصوب کرد.
۴- معاون نظارت بانک مرکزی: سود ۳۰ درصدی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها هم تخلف است و حتما برخورد می‌شود.
۵ -محمدامین قهرمانی، معاون پذیرش بورس تهران گفت: اکنون ۲۰ شرکت در حال انجام اقدامات لازم برای درج نماد هستند. ۵ شرکت از آمادگی لازم برای عرضه اولیه در بورس تهران برخوردارند.
۶- با توجه به اهمیت موضوع حمایت از تولید کنندگان و همچنین حمایت از مردم و خریداران برای جلوگیری از خرید طلا‌های فاقد استاندارد، هیچ واحد صنفی اجازه فروش طلای دست دوم ندارد.
۷- روسیه و ایران سند جامع همکاری امضا می‌کنند
۸- «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» یکی از مهمترین موضوعاتی بود که آثار و تبعات بسیار زیادی اقتصادی بر همه بخش‌های بازار سرمایه داشت و اصلاح آن در چند ماه گذشته در راس پیگیری‌ها بود. 
۹-. کاهش نرخ بهره در شبکه بانکی و با ابلاغ نامه رییس بانک مرکزی به بانک‌ها، جلوی روند فزاینده نرخ بهره گرفته شدع و کم کم با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط نرخ اسناد خزانه به زیر ۳۰ درصد رسید. 
۱۰- اصلاح دستورالعمل جدید قیمت خوراک و فرآورده‌های پالایشی
۱۱- مذاکرات برای آزادسازی منابع ارزی مسدود شده ایران در بحرین آغاز شد
۱۲- عرضه اولیه سهام شرکت سهامی بیمه ایران_معین در نماد معین به روش ترکیبی در بازار دوم فرابورس ایران با نماد معین روز یک‌شنبه ۱۰ تیر ماه 
۱۳- از روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ دامنه نوسان روزانه قیمت سهام و حق تقدم سهام در بازار‌های اول، دوم و نوآفرین فرابورس به مثبت و منفی ۶ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی و مختلط به مثبت و منفی ۱۰ درصد تغییر می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا