اخبار بورس

قیمت طلا و سکه 23 مهر 1402 / راه قیمت طلا از سکه جدا شد

روز گذشته در حالی که قیمت دلار کاهش داشت و انس جهانی طلا مسیر صعودی را در پیش گرفته بود قیمت طلا و سکه واگرایی داشتند و در دو جهت افزایش و کاهش قیمت بسته شدند. تحلیلگران اقتصادی افزایش قیمت را برای طلای جهانی پیش‌بینی کرده بودند.

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت طلا و سکه در روند متوازنی از یکدیگر معامله نشدند. قیمت سکه با کاهش قیمت دلار همراه شد و قیمت طلا متعاقب افزایش نزدیک به ۷۰ دلاری انس جهانی، طی دو روز گذشته گران شد. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۳۲ دلار در حال معامله است.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

کارشناسان اقتصادی پیش از این ساختار فعلی انس جهانی طلا را صعودی پیش‌بینی کرده بودند. به اعتقاد آنها منطقه ۱۸۱۴ دلاری منطقه حمایتی انس جهانی است و شکست این محدوده با توجه به رشد دو روز گذشته سخت است. آنها ورود انس به منطقه ۱۹۰۰ دلاری را به منزله آغاز روند صعودی طلای جهانی می‌دانند.

ربع سکه پرچمدار بیشتر کاهش قیمت شد

در طول معاملات دیروز (شنبه ۲۲ مهر) قیمت سکه امامی بدون تغییر و با همان قیمت پنجشنبه هفته گذشته معامله می‌شد اما در پایان کار بازار طلا قیمت این قطعه ۲۰ هزار تومان کاهش داشت و با رقم ۲۸ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار نیز کاهش محدود ۱۲ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۸۹هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌سکه کاهش ۹۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد؛ ربع سکه نیز با افت ۹۳ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته سکه گرمی تنها قطعه‌ای بود که افزایش قیمت داشت. این قطعه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

]]>

رشد حباب سکه گرمی، در روند کاهشی قیمت

شنبه ۲۲ مهر قیمت طلا برخلاف کاهش قیمت سکه افزایش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۶۵ هزار تومان رشد، با رقم ۱۰ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش داشت و به رقم دو میلیون و۴۱۵ هزار تومان رسید. هر گرم طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۳۸۲ هزار تومان معامله شد.

در بیست و دومین روز مهر حباب سکه در تمام قطعات به غیر از سکه گرمی کاهش داشت. روز گذشته حباب سکه بهار دو میلیونی شد و ۴۳۶ هزار تومان افت قیمت داشت. حباب سکه امامی ۴۳۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۰۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۹۹ هزار تومان کاهش حباب داشتند. دیروز حباب سکه گرمی ۱۴۷ هزار تومان افزایش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا