اخبار بورس

قیمت جدید بنزین در کشور عراق اعلام شد

تجارت نیوز

عراق تصمیم مهمی در حوزه قیمت بنزین گرفته است و براساس اعلام شرکت توزیع فرآورده‌های نفتی این کشور، مصوبه افزایش قیمت بنزین از چهارشنبه اجرا می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، براساس سندی که با امضای حسین طالب عبود، رییس هیئت مدیره شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق، منتشر شد، قیمت بنزین با اکتان 95 از 650 دینار  (0.50 دلار) به 850 دینار (0.65 دلار) در هر لیتر و بنزین سوپر از هزار دینار (0.76 دلار) به 1250 دینار (0.96 دلار) در هر لیتر افزایش خواهد یافت.

این در حالیست که پیش از این هیئت دولت عراق 26 مارس از افزایش قیمت سوخت به میزان 30 درصد در بنزین با اکتان 95 و 25 درصد در بنزین سوپر خبر داده بود. براساس گزارش اکوایران، تصمیم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی عراق اما واکنش های اعتراضی را در پیش داشت و برخلاف توضیحات ارائه شده توسط دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت برای کمک به رفع تراکم شدید ترافیکی در بغداد، کارشناسان این کشور معتقدند که این تصمیم در پی زیان‌هایی که دولت در نتیجه پرداخت یارانه به قیمت سوخت متحمل شده است، اتخاذ شده است.

براساس قیمت دینار عراق در بازار ارز تهران که 48 تومان است، هر لیتر بنزین اکتان 95 در این کشور به تومان، 39950 تومان قیمت دارد و هر لیتر بنزین سوپر هم 58750 تومان نرخ گذاری شده است. مرور آخرین قیمت بنزین در عراق فرصتی شد تا به آخرین نرخ ارز در بازار تهران نگاهی بیندازیم.

منبع :

اقتصادنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا