اخبار بورس

قصد کشورگشایی نداریم؛ اما اگر آمریکا به ایران هجوم ببرد تا آن سوی دریاها دنبالش می‌کنیم

تجارت نیوز

سرلشکر صفوی تاکید کرد: ما ایرانی‌ها سه مرتبه تا دریای مدیترانه پیش رفتیم. حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد، کوروش کبیر به اورشلیم رفت و بین المقدس و یهودیان را آزاد کرد. ۴۸۰ سال قبل از میلاد، خشایارشاه ۶۰۰ هزار نیرو را از ایران به آناتولی ترکیه فعلی برد و از تنگه داردانل یا بسفر عبور کرد و یونان را گرفت. در دفعه سوم با شکل گیری جبهه مقاومت حزب الله لبنان کنار مدیترانه هستیم
.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی فرمانده پیشین سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه قصد کشورگشایی نداریم؛ اما اگر آمریکا به ما هجوم ببرد تا آن سوی دریا‌ها دنبالش می‌کنیم؛ تاکید کرد: «عمق دفاع استراتژیک را باید به ۵ هزار کیلومتر برسانیم».

صفوی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: ما ایرانی‌ها سه مرتبه تا دریای مدیترانه پیش رفتیم. حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد، کوروش کبیر به اورشلیم رفت و بین المقدس و یهودیان را آزاد کرد. ۴۸۰ سال قبل از میلاد، خشایارشاه ۶۰۰ هزار نیرو را از ایران به آناتولی ترکیه فعلی برد و از تنگه داردانل یا بسفر عبور کرد و یونان را گرفت. در دفعه سوم با شکل گیری جبهه مقاومت حزب الله لبنان کنار مدیترانه هستیم.

وی افزود: حزب الله لبنان در امتداد اعتقادات انقلاب اسلامی است و حتی حماس و جهاد اسلامی اگر چه اهل تسنن هستند، ولی در کنار اهداف ناب تعریف شده اسلام ناب محمدی قرار دارند. امروز نه تنها در مدیترانه بلکه در دریای سرخ و باب المندب هم هستیم.

منبع :

انتخاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا