اخبار بورس

دولت به تولیدکنندگان نگاه مالکانه دارد

تجارت نیوز

هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه:

هشتمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری با عنوان «کنگره ملی جهش تولید با مشارکت مردم با هدف بررسی نقش رضایتمندی مشتری و تکریم صدای مشتری در جهت ترغیب به خرید تولیدات داخلی» طی هفته جاری برگزار شد. هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه، در این نشست گفت: دولت به تولیدکنندگان نگاه مالکانه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در کنگره ملی جهش تولید با مشارکت مردم با هدف بررسی نقش رضایتمندی مشتری و تکریم صدای مشتری به منظور ترغیب به خرید تولیدات داخلی که طی هفته جاری برگزار شد، هر یک از سخنرانان به بیان تجارب و اطلاعات خود درباره چگونگی تحقق شعار سال پرداختند.

هادی صادقی، معاون قوه قضائیه، به‌ عنوان یکی از سخنرانان نشست تحقق جهش تولید با مشارکت مردم را چنین توضیح داد: اگر هدف جهش تولید با مشارکت مردم باشد، این اتفاق حاصل نخواهد شد مگر با تغییر انگاره‌ها. تا زمانی که انگاره‌های ذهنی در نگاه به دولت، مشتری و تولیدکننده مانند گذشته باشد، جهش رخ نمی‌دهد.

به اعتقاد او رابطه دولت و تولیدکننده از نظام شاهنشاهی گذشته نگاه مالک و مملوکی بوده است؛ بدین معنا که دولت‌ها خود را صاحب اختیار می‌دانند و تولیدکننده را یکی از بازیگران خود می‌بینند.

او ادامه داد: این انگاره باید با نگاه خادم و مخدوم عوض شود که در هدف دولت سیزدهم سعی در پیشروی به این سمت بود.

صادقی تشریح کرد: تغییر انگاره دیگر میان تولیدکننده و مردم بوده که آنها را می‌توان تنها مشتری دید یا می‌توان شریک تولید نیز در نظرشان گرفت. تغییر انگاره دیگر این است که مردم شریک حاکمیت شوند؛ یعنی هنگامی که دولت قصد تصمیم‌گیری دارد به جای تصمیم‌گیری در پشت درهای بسته با مردم همفکری کند.

این مقام قضائی به دولتی که قرار است کار خود را به‌زودی آغاز کند، توصیه کرد با متخصصان هر حوزه همفکری کرده و رابطه دولت و مردم را طوری کند که مردم خود را شریک دولت بدانند. با این روش می‌توان بر سر موضوعات مهم همچون پرداخت یارانه رفراندوم برگزار کرد و نظر مردم را جویا شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا