اخبار بورس

دلیل افت فاحش فروش شرکت در دو ماه ابتدایی پائیز چیست؟

گزارش فعالیت ماهانه شرکت در ماه‌های مهر و آبان در حالی بر روی کدال نشسته است که آمار و ارقام مندرج در آن‌ها حاکی از افت بسیار قابل توجه فروش شرکت در دو ماه ابتدایی پاییز دارد. دلیل این افت بسیار فاحش چه بوده است؟

نبض بورس

اوان با کمبود نقدینگی و بحران منابع مالی مواجه می شود؟

ماهیت فعالیت شرکت از ابتدای تاسیس تا سال ۱۳۹۹؟

شرکت مبین وان کیش از شروع کار خود در سال ۱۳۸۹ تا پایان سال ۱۳۹۸ منابع درآمدی خود را عمدتاٌ از خدمات ارزش افزوده بر بستر تلفن همراه و تلفن ثابت با همکاری شرکت‌های های ارتباطات سیار ایران و مخابرات ایران کسب می‌کرده که این سرویس با توجه به تصمیم وزارت ارتباطات در خرداد ۱۳۹۹ به طور کلی با روند معمول خود قطع گردید لذا تیم مدیریت با چالش منابع درآمدی رو به رو گردید.

تدبیر مدیریت شرکت در مواجهه با تغییر قوانین و مقررات ارتباطی سال ۱۳۹۹؟

از آنجا که این اتفاق محتمل از سوی مدیریت شرکت پیش بینی شده بود لذا در جهت ایجاد بستر درآمدی جدید و تزریق نقدینگی از محل افزایش سرمایه و تسهیلات و… اقدام به جلوگیری کاهش منابع ورودی شرکت نمود تا با سرمایه گذاری در کسب و کار جدید بتواند چشم انداز آتی را رقم بزند. در همین راستا مدیریت شرکت قصد داشت در سال‌های اخیر با سرمایه گذاری گسترده بر روی درآمد حاصل از تراکنش پوز، سود حاصل از فروش شارژ و بسته‌های اینترنتی، افزایش حجم فروش انواع پیامک و… درآمد و سود خود را افزایش دهد.

دلیل افت فاحش فروش شرکت در مهر و آبان؟

گزارش فعالیت ماهانه شرکت در ماه‌های مهر و آبان در حالی بر روی کدال نشسته است که آمار و ارقام مندرج در آن‌ها حاکی از افت بسیار قابل توجه فروش شرکت در دو ماه ابتدایی پاییز دارد.

 دلیل این افت بسیار فاحش؛ اتمام قرارداد ارائه خدمات شارژ، تاپ آپ تلفن همراه شرکت با تامین کنندگان و بانک اقتصادنوین (به عنوان خریدار) در تاریخ ۳۱/۶/۱۴۰۲ بوده که بخش اعظم فروش شرکت در سال ۱۴۰۲ را تشکیل می‌داده است.

  • باتوجه به اینکه مدیریت از موضوع اتمام قرارداد مذکور و حساسیت آن در سهم از منابع درآمدی شرکت آگاهی داشته بایستی در این زمینه برنامه ریزی های لازم و تصمیمات مناسب را اتخاذ می کرد.
  • حال اگر سیاست شرکت بر حفظ درآمد این شاخه از خدمات بود، بایستی قراردادهای جدید یا موقعیت های مناسب را جهت جایگزینی منابع درآمدی مهیا می نمود تا سطح فروش شرکت کاهش پیدا نکند.
  • و اگر سیاست شرکت بر کمرنگ کردن فعالیت این شاخه و تمرکز بر شاخه فعالیت جدید دیگری بود، بایستی آن فعالیت از ماه ها قبل توسط مدیریت بررسی و روند جایگزینی آن در زمان مقتضی اجرایی می شد تا منابع درآمدی شرکت آسیب نبیند و سطح فروش شرکت حفظ گردد.
  • اینکه شرکت پس از گذشت 2ماه از این افت قابل توجه در درآمدها، شرکت همچنان نتوانسته منابع درآمدی جایگزینی را برای خود محقق نماید تا از افت فروش خود جلوگیری کند؛ نکته بسیار تعجب برانگیزی است که بدون شک اگر این رویه ادامه دار باشد، اثر این موضوع در کمبود نقدینگی و منابع مالی شرکت در ماه های آتی بروز و ظهور بیشتری پیدا خواهد کرد.

ایده های مدیریت شرکت تا چه میزان موفق بود؟

با توجه به عدم وجود تنوع در منابع درآمدی  شرکت و وابستگی به تصمیمات وزارت ارتباطات، شرکت پس از چند سال سرمایه گذاری و برنامه ریزی، نتوانسته به حاشیه سود مطلوب و درآمد پایدار دست یابد؛ در همین راستا شرکت قصد دارد از نظر ماهیت فعالیت به سمت سرمایه گذاری در جهت ایجاد هلدینگ مبین وان کیش حرکت نماید که گام اول این برنامه نیز در سال ۱۳۹۹ با فروش ساختمان مرکزی دفتر تهران و تبدیل آن به سرمایه گذاری در سهام “شرکت انتقال داده آسیاتک” توسط مدیریت شرکت برداشته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا