اخبار بورس

تقلیل قیمت هفتگی نفت با کاهش چشم انداز تشدید تنش بین ایران و اسرائیل/ گلدمن ساکس چشم‌انداز‌های نفت را تغییر داد

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۳.۱۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت برنت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد هفته را با حدود ۳ درصد کاهش به پایان رساندند.  

بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز به نقل از investing؛ در هفته گذشته قیمت نفت به دنبال کاهش انتظارات تشدید درگیری‌های بین ایران و اسرائیل، روند صعودی خود را متوقف کرده و کاهش یافت. این موضوع پس از حملات سنجیده‌شده دو طرف که نشان از عدم تمایل برای تشدید درگیری‌ها بود، رخ‌داد.

در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت گرینویچ، قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد افزایش به ۸۳.۱۴ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت برنت با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۷.۳۳ دلار در هر بشکه افزایش یافت. با این حال هر دو قرارداد هفته را با حدود ۳ درصد کاهش به پایان رساندند. 

پس از انفجار‌ها در ایران، تنش‌های خاورمیانه دوباره در کانون توجه قرار گرفت
اوایل روز جمعه به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر حملات موشکی به ایران، قیمت‌ها ۳ درصد افزایش یافتند، اما تنش‌های ژئوپلیتیکی پس از کم‌اهمیت جلوه دادن این حمله کاهش یافت و به نظر می‌رسید که هیچ قصدی تلافی جویانه‌ای وجود نداشته است. 

در همین راستا خبرگزاری فارس گزارش داده است؛ صدای انفجار در اصفهان، بخش‌هایی از جنوب سوریه و بخش‌هایی از عراق شنیده شده است؛ همچنین بر اساس گزارشات شبکه خبری ABC؛ به نقل از مقامات آمریکایی، بیان کرده که اسرائیل علیه ایران تلافی کرده است.

کش مکش‌ها بر سر غنی‌سازی اورانیوم نیز بسیار بوده است. به این صورت که بر اساس گزارشات اخیر سازمان ملل؛ یران اورانیوم را تا ۶۰ درصد غنی‌سازی می‌کند که بیش از سطح مورد نیاز برای تولید برق تجاری است. اما همچنین زیر سطح غنی سازی ۹۰ درصدی مورد نیاز برای یک بمب اتمی بود. 

تعداد دکل‌های بیکر هیوج افزایش می‌یابد
شرکت خدمات میدان نفتی Baker Hughes Co گزارش داد که تعداد دکل‌های حفاری هفتگی خود در ایالات متحده، که شاخص اصلی تولید آتی است، از ۵۰۶ به ۵۱۱ رسانده که نشان دهنده افزایش فعالیت حفاری در بحبوحه افزایش قیمت‌های نفت است.
در انتها انتظار می‌رود که تولید نفت داخلی امسال به بالاترین حد خود برسد، زیرا حفاری‌ها با تمرکز بر امیدوارکننده‌ترین سایت‌های حفاری به افزایش کارایی ادامه می‌دهند.

گلدمن ساکس چشم‌انداز‌های نفت را افزایش داد
تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی بیان کردند: ما همچنان شاهد یک سقف ۹۰ دلاری در هر بشکه برای نفت برنت در مورد اصلی خود در مورد افزایش عرضه غیر ژئوپلیتیکی هستیم. دلایل این است که ظرفیت اضافی بالا و قیمت‌های بالاتر احتمالا اوپک پلاس را به افزایش تولید در سه‌ماهه سوم سوق می‌دهد، موجودی‌ها در سال گذشته ثابت باقی می‌مانند و قیمت‌ها در حال حاضر واکنش‌های تثبیت‌کننده‌ای، از جمله افزایش صادرات اوپک و کاهش تقاضای نفت خام از سوی SPR آمریکا را آغاز کرده‌اند؛ و پالایشگاه ها. 

با این اوصاف، این بانک کف قیمت نفت برنت را از ۷۰ دلار به ۷۵ دلار در هر بشکه افزایش داده و بیان میکند که تنها با کاهش کمتری قیمت‌ها، قیمت‌های لحظه‌ای را بالاتر از قیمت‌های قدیمی نگه دارد.

علاوه بر این، ما همچنان شاهد ارزش در موقعیت‌های بلند مدت نفت با توجه به مزایای قابل توجه پوشش پرتفوی در برابر شوک‌های ژئوپلیتیکی و بازده سالانه ۱۰ درصد جذاب هستیم.

همچنین پیش‌بینی نفت برنت را از ۸۰ دلار به ۸۶ دلار در هر بشکه در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، در مقابل ۸۵ دلار قبل، و به ۸۲ دلار در هر بشکه برای سال ۲۰۲۵ افزایش می‌دهد.

پایان مطلب

برچسب ها : بین الملل نفت برنت جنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا