اخبار بورس

تحلیل پتروشیمی مارون ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

در این مطلب قصد داریم تا به درخواست مخاطبان نبض بورس به بررسی سهام مارون به لحاظ تکنیکال بپردازیم. شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش مارون نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا به درخواست مخاطبان نبض بورس به بررسی سهام مارون به لحاظ تکنیکال بپردازیم. شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش مارون نیست و صرفا یک تحلیل و پیش بینی می باشد.

تحلیل پتروشیمی مارون ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

نماد مارون در تایم هفتگی در یک کانال صعودی فیبوناچی در حال حرکت می‌باشد، ارزیابی واکنش‌های دقیق به تراز‌های ۰.۲ و ۰.۳ اعتبار این کانال را نشان می‌دهد. اخیرا قیمت به کف کانال رسیده است لذا از این منظر قیمت فعلی با شرط حفظ این کانال کم ریسک تلقی می‌شود. نکته جالب توجه طبق نمودار هفتگی قرارگیری قیمت در همین زمان بر روی حمایت تراز ۰.۵ فیبوناچی اصلاحی است که قدرت حمایت فعلی را بیشتر می‌کند. مطابق چنگال اندروز در تایم هفتگی اکنون بر روی حمایت میدلان قرار داریم. در تایم بسیار بلند مدت ماهانه نیز مطابق نمودار استخراج شده قیمت به حمایت کف سوپرترند نزدیک شده است.

در تایم روزانه نماد در حال حرکت در مسیر کف و سقف یک کانال تقریبا خنثی است که فاصله کمی تا حمایت کف کانال دارد و از این منظر نیز قیمت شرایط مناسبی با شرط حفظ کف کانال دارد.

در صورت ادامه رشد مسیر نماد و شکست سقف این کانال در تایم روزانه، مطابق نمودار قیمت-حجم تراز حدود ۱۶۷۰۰۰ الی ۱۷۱۰۲۳ با توجه به حجم زیاد معاملات انجام شده احتمال واکنش می‌باشد که با توجه به استراتژی شخصی هر سرمایه‎گذار می‌توان واکنش قیمت را در این محدوده زیر نظر داشت و تصمیم متناسب را اتخاذ نمود.
در زمان حرکات حنثی اغلب اندیکاتور‌ها به ویژه آن‌هایی که از میانگین متحرک بهره می‌برند مانند MACD سیگنال‌های اشتباه صادر می‌کنند لذا برای بررسی حرکت نماد در این دوره زمانی از آن‌ها بهره نمی‌بریم. با توجه به توالی حرکات شارپ یا قوی بعد از حرکت خنثی یا CP در پرایس اکشن، شاهد حرکت تند و تیزی در نماد خواهیم بود که سوی این حرکت با خروج از کانال تایم روزانه مشخص خواهد شد.

در تایم روزانه با شروع از محدوده قیمتی ۱۴۹۱۸۵ سه حمایت هارمونیک الگوی AB=CD و پروانه و black swan در ارزیابی کلی (نیاز به تایید مشخصات خاص خود دارد) مشاهده می‌شودو بر فراز قیمت فعلی نیز سه الگوی هارمونیک مقاومتی پروانه از حدود ۱۶۲۸۶۶ در ارزیابی کلی مشاهده می‌شود که تقریبا نزدیک حمایت و مقاومت کانال موازی پیشین می‌باشند.

خلاصه تحلیل تکنیکال مارون

حمایت و مقاومت‌های استاتیک اغلب شامل یک محدوده قیمتی هستند و یک تراز متوسط از آن بیان می‌شود.

حمایت استاتیک (ثابت) اول: ۱۴۹۷۵۰

حمایت استاتیک (ثابت) دوم: ۱۴۳۴۹۲

حمایت استاتیک (ثابت) سوم: ۱۳۴۱۵۹

حمایت استاتیک (ثابت) چهارم: ۱۱۱۵۲۳

حمایت استاتیک (ثابت) پنجم: ۹۵۹۳۱

مقاومت استاتیک (ثابت) اول: ۱۶۲۶۰۰ الی ۱۶۵۵۳۹

مقاومت استاتیک (ثابت) دوم: ۱۸۰۴۱۷

مقاومت استاتیک (ثابت) سوم: ۱۹۱۰۸۳

مقاومت استاتیک (ثابت) چهارم: ۲۱۲۱۱۷

مقاومت استاتیک (ثابت) پنجم: ۲۵۹۱۷۲

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا