اخبار بورس

تحلیل تکنیکال " شاوان " – ۲۰ آذر

نماد شاوان از منظر تحلیل تکنیکال نمودار آن را در حالت تعدیل نشده قرار دادم تا گپ‌هایی که به دلیل افزایش سرمایه و یا تقسیم سود نقدی بوجود آمده مشخص شود.

بورس نیوز

بورس نیوز:
برای بررسی نماد شاوان از منظر تحلیل تکنیکال نمودار آن را در حالت تعدیل نشده قرار دادم تا گپ‌هایی که به دلیل افزایش سرمایه و یا تقسیم سود نقدی بوجود آمده مشخص شود. این گپ‌ها ناحیه‌های حمایتی و مقاومتی مهم یک نمودار هستند که مطالعه تاریخ نمودار‌های مختلف نشان می‌دهد نمودار کندلی بار‌ها به این محدوده‌ها واکنش نشان می‌دهد و نقش حمایتی و مقاومتی خود را به خوبی ایفا می‌کنند.

 

مقاومت‌ها و حمایت‌های بدست آمده از گپ ها:
۱۹۲۶۵ ریال
۲۵۳۹۷ ریال
۱۷۶۷۸۶ ریال
بعد از افزایش سرمایه ایی که این سهم داشته حدود ۳۷ درصد ریزش را تجربه می‌کند و مجدد تغییر جهت و حدود ۱۲۴ درصد رشد کرده و مجدد وارد اصلاح شده، با اندیکاتور ایچیموکو این نمودار را بررسی کردیم و نشان می‌دهد که نموار کندلی با ابر ایچیموکو درگیر شده و این نشان میدهد که این سهم در دوران رنج و خنثی به سر میبرد نمودار سنکواسپن B دو محدوده حمایتی و مقاومتی مهم ۲۱۰۹۲ ریال و ۲۲۱۰۳ ریال را نشان می‌دهد.
تحلیل تکنیکال
از دید این اندیکاتور زمانی وارد یک روند صعودی می‌شویم که نمودار کندلی بالای ابر کومو تثبیت شود و بالای آن قرار گیرد که طبیعتا برای اینکه این موضوع انجام شود نیاز است که تقاضا و ارزش معاملات افزایش یابد.
نمودار از دید تحلیل کلاسیک مورد بررسی قرار گرفت در رفتار‌های نهایی این نمودار الگوی کلاسیک صورت نگرفته است.
 
پایان مطلب
 
 

مهدی کاردان، تحلیلگر تکنیکال

کپی لینک گزارش خطا 0 پسندیدم برچسب ها : شاوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا