اخبار بورس

تایید ETF اسپات اتریوم در راه است / قیمت اتریوم سقوط می‌کند؟

تجارت نیوز

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

با نزدیک شدن عرضه رسمی صندوق‌های ETF اسپات اتریوم در ایالات متحده آمریکا، یکی از شخصیت‌های بازار رمزارز، پیش‌بینی خود از آینده قیمت اتریوم را ارائه کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس پیش‌بینی اندرو کانگ، بنیان‌گذار و پارتنر شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مکانیسم کپیتال، قیمت اتریوم می‌تواند با تایید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم به سطح 2400 دلار برسد. صندوق‌های ETF اسپات اتریوم در دوم ماه جولای، به‌ صورت رسمی در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهند شد. شرکت‌های بزرگی از جمله بلک راک، فیدلیتی، گری اسکیل، 21 Shares و VanEck در این زمان، ETF اسپات اتریوم خود را عرضه خواهند کرد. 

قیمت اتریوم در زمان نگارش این گزارش در حدود 3375 دلار است. قیمت اتریوم در شبانه‌روز گذشته 3.78 درصد کاهش یافته و حجم معاملات این رمزارز محبوب نیز در همین بازه رشد 74.16 درصدی پیدا کرده است. در صورت رسیدن به سطح قیمتی 2400 دلار، قیمت اتریوم با کاهش 30 درصدی مواجه خواهد شد. 

Screenshot 2024-06-24 110215

پیش‌بینی کاهش 30 درصدی قیمت اتریوم

در پستی که کانگ در شبکه اجتماعی X منتشر کرد، توضیح داد برخلاف بیت کوین، اتریوم سرمایه‌گذاران نهادی کمتری را به خود جذب می‌کند و انگیزه کمی برای تبدیل صندوق اسپات اتریوم به اتریوم وجود دارد و شبکه اتر نیز اخیراً جریان نقدی قابل توجهی نداشته است. از نظر بنیان‌گذار مکانیسم کپیتال، تایید صندوق‌های ETF اتر، تاثیر چندانی بر این شبکه و رمزارز نخواهد گذاشت. 

در صورتی که پیش‌بینی کاهش قیمت او صحیح باشد، قیمت اتریوم عقب‌رفت قابل توجهی پیدا خواهد کرد، به‌خصوص که اتریوم با رشد تاریخی قیمت بیت کوین در ماه مارس، موفق شده بود به سطح چهار هزار دلار برسد. اتریوم یک بار دیگر پیش از تایید ETFهای اتر از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، نیز به این سطح دست پیدا کرد. 

عدم تاثیرگذاری صندوق‌های ETF اتریوم

کانگ باور دارد صندوق‌های ETF اتریوم تنها توانایی جذب 15 درصد از جریان نقدی صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین را خواهند داشت. پیش‌بینی او مشابه، و در رنج 10 تا 20 درصدی از سمت تحلیلگران ETF شرکت بلومبرگ است. بنیان‌گذار مکانیسم کپیتال همچنین به این موضوع اشاره کرده است که تنها پنج میلیارد دلار  سرمایه جدید به صندوق‌های اسپات بیت کوین در ۶ ماه نخست وارد شده است. از مبلغ اعلام‌شده، سرمایه تبدیل‌شده از نوع اسپات، حذف شده است. طبق این داده‌ها می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد که صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نیز به‌ صورت حقیقی حدود 840 میلیون دلار ورودی نقدی در همین بازه خواهند داشت. 

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

سبدگردان آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا