اخبار بورس

بهره برداری از نخستین طرح پیشران اقتصادی در کشور در یک سال توسط "ومعادن"/ سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری "ومعادن"

مدیرعامل "ومعادن" گفت: اولین طرح پیشران اقتصادی در کمتر از یک سال نهایی شد. یعنی از زمان انعقاد قرارداد خط ۱۸۳ مگاواتی در مدت ۷ ماه و دیگری در ۴ ماه به تولید رسید.

بورس نیوز

به گزارش بورس‌نیوز، نشست خبری اردشیر سعدمحمدی با حضور خبرنگاران در خصوص آیین افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار کرد:اولین طرح پیشران اقتصادی در کمتر از یک سال نهایی شد. یعنی از زمان انعقاد قرارداد خط ۱۸۳ مگاواتی در مدت ۷ ماه و دیگری در ۴ ماه به تولید رسید.

وی افزود: این بهره برداری یک رکورد در نیروگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

سعد محمدی ادامه داد: برای بهره برداری از نیروگاه سرمایه گذاری معادل تومانی انجام و ۳۶۶ مگاوات برق به شبکه سراسری وصل شد.

وی افزود: این عدد قابل توجه است. زیرا همانژور که می‌دانید “ومعادن”یک شرکت نهاد مالی است. ما فعلا تولید نداریم. چون سهامدار هستیم از محل سود سهام سرمایه گذاری انجام می‌شود. برای “ومعادن” تامین سرمایه نسبت به سایر مجموعه‌ها سخت‌تر خواهد بود.

 

وی درباره شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: عرف سرمایه گذاری شرکت‌ها ۵ برابر سود است، اما “ومعادن” ۳.۵ میلیارد دلارسرمایه گذاری کرده است.

سعدمحمدی خاطرنشان کرد: طرح بعدی نیز حدود ۴ درصد به ظرفیت تولید اضافه می‌کند و توانست راندمان کار تولید برق را افزایش می‌دهذ.

مدیرعامل “ومعادن” بیان کرد: همچنین بهره وری از دو پروژه انجام شد. یک پروژه سرمایه گذاری برای هوای ورودی بود که راندمان تولید برق را به میزان ۱۵ درصد افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پاسخ به خبرنگار بورس نیوز، در خصوص افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه شرکت در سال گذشته که صورت گرفته بود را ثبت کردیم و سرمایه شرکت به ۳۰ هزار میلیارد تومان ارتقا یافت. اما با توجه به طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری در هیات مدیره بررسی خواهد شد و نتیجه گیری می‌شود تا برای سال جاری توانیم این تعریف را داشته باشیم.

سعد محمدی گفت: بنا داریم سود “ومعادن” را از ۳۹۱ به ۱.۱ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۶ برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا