اخبار بورس

این «خطرناک‌ترین زمان» برای جهان در دهه‌های اخیر است

جی پی مورگان چیس سود بالایی برای سه ماهه سوم همراه با هشدار جدی در روز جمعه از سوی مدیران ارشد خود در مورد خطراتی که جهان از تهدیدات متعدد با آن مواجه است، ارائه کرد.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | جی پی مورگان چیس سود بالایی برای سه ماهه سوم همراه با هشدار جدی در روز جمعه از سوی مدیران ارشد خود در مورد خطراتی که جهان از تهدیدات متعدد با آن مواجه است، ارائه کرد.

جیمی دیمون، مدیرعامل این بانک در بیانیه‌ای که با انتشار گزارشات درآمدی بانک همراه بود، گفت: «این ممکن است خطرناک‌ترین زمانی باشد که دنیا در دهه‌های اخیر دیده است.»

رئیس بزرگترین بانک ایالات متحده از نظر دارایی، به جنگ جاری در اوکراین و همچنین جنگ اسرائیل و غزه در آخر هفته گذشته اشاره کرد و گفت: «این قضایا ممکن است تأثیرات گسترده‌ای بر بازار‌های انرژی و مواد غذایی، تجارت جهانی و روابط ژئوپلیتیکی داشته باشد».

فراتر از درگیری‌های نظامی، دیمون به بدهی ملی رو به رشد و «بزرگ‌ترین کسری مالی در زمان صلح» اشاره کرد که به گفته او خطر بالا ماندن تورم و نرخ‌های بهره را افزایش می‌دهد.

او در کنار نرخ‌های بالا، به تلاش‌های فدرال رزرو برای کاهش دارایی‌های اوراق قرضه خود اشاره کرد. او گفت این فرآیند که به عنوان انقباض کمی شناخته می‌شود، نقدینگی را در سیستم در زمانی که قابلیت‌های بازارسازی به‌طور فزاینده‌ای توسط مقررات محدود می‌شود، کاهش می‌دهد.

دیمون اخیراً گفته است که به مشتریان در مورد این احتمال هشدار می‌دهد که نرخ بهره نه تنها ممکن است بالا بماند، بلکه می‌تواند به طور قابل توجهی از اینجا به بعد افزایش یابد.

او اضافه کرد: «در حالی که ما به بهترین‌ها امیدواریم، ما شرکت جی پی مورگان را برای طیف گسترده‌ای از نتایج آماده می‌کنیم تا بتوانیم بدون توجه به محیط، به طور مداوم برای مشتریان خدمات ارائه دهیم.»

جی پی مورگان چیس ۱۳.۱۵ میلیارد دلار یا ۴.۳۳ دلار به ازای هر سهم سود برای دوره ژوئیه تا سپتامبر گزارش داد که جهشی ۳۵ درصدی نسبت به سال قبل است. دیمون همچنین هشدار داد که این عملکرد ناشی از منافع حاصل از سود خالص بهره‌ای و هزینه‌های اعتباری است که احتمالاً دوام نخواهد داشت و تکرار ناپذیر است.

 

منبع: CNBC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا