اخبار بورس

افزایش 35 درصدی حقوق کارگران هم دردی را دوا نکرد

تجارت نیوز

هزینه‌های بالا برای خرج روزانه و تورم شرایط زندگی را برای بسیاری از اقشار سخت‌تر کرده است، با این حال بسیاری از کارگران درخواست داشتند تا در سال جدید برای آنها افزایش دستمزد در نظر گرفته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه شرق نوشت: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای قبل گفته بود؛ افزایش ۳۵درصدی که در حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ صورت گرفت، در مقایسه با سایر اقشار و کارمندان بیشتر بوده است.

این در حالی است که رسانه‌ها در سال قبل اعلام کرده بودند حداقل دستمزد روزانه برای جامعه کارگری در حالی برای امسال به حدود 177 هزار تومان رسیده که مشاهدات نشان می‌دهد چنین عددی فاصله زیادی با قدرت خرید طیف گسترده و اکثریت خوراکی‌ها در ایران دارد.

حداقل دستمزد برای امسال بی‌توجه به اعتراض جامعه کارگری فقط 20 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، در حالی که مردم ایران سال 1402 را با تورم 50‌درصدی و نرخ دلار 50 هزار تومانی آغاز کرده بودند. این در حالی است که نزدیک به دو ماه به پایان سال، شواهد و قرائن نشان می‌دهد که عدد درآمد روزانه 177 هزار تومانی برای سال 1403 نیز چیزی حدود 20 درصد افزایش یافته و اندکی به بیش از200 هزار تومان در روز خواهد رسید. اما عدد جدید نیز قطعا به دلیل فاصله تورمی امسال با سال آینده فاصله بیشتری با سبد خوراکی‌ها پیدا می‌کند.

پیش از این هم رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفته بود عدد حق مسکن روی حقوق کارگران ۹۰۰ هزار تومان است و اگر این رقم بخواهد بنا بر پیشنهاد مطرح‌شده ۳۵ درصد افزایش یابد، رقم چشمگیری نبوده و قابل توجه نیست. 

منبع :

شرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا