اخبار بورس

افزایش سرمایه چند نماد بورسی و فرابورسی| جزییات افزایش سرمایه دو نماد بانکی

امروز شرکت‌های متعددی طی انتشار اطلاعیه‌های مختلف سهامداران را نسبت هریک از مراحل فرآیند افزایش سرمایه خود مطلع کردند که در ادامه به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته شده است

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی به منظور توسعه و گسترش و بهبود عملکرد مالی یک شرکت است. این فرآیند برای سهامداران نیز بسیار حائز اهمیت است. چندروز گذشته نیز اطلاعیه‌های متعددی در خصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده است که در این گزارش به تشریح جزئیات چندی از این اطلاعیه‌ها پرداخته ایم

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه وبصادر

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۳ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت بانک صادرات ایران  از مبلغ ۱۷۵,۳۵۳,۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۶۵,۳۵۳,۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف فردی تعهدات و تسهیلات و همچنین بهبود ساختار و نسبت‌های مالی و تقویت نقدینگی ارائه گردید.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه سپ

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش از مبلغ ۱۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و خرید کارتخوان و تجهیزات که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

پیشنهاد هیئت مدیره  در خصوص افزایش سرمایه  تپسی

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس از مبلغ ۲,۴۶۲,۵۶۶,۹۸۹,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین سرمایه در گردش جهت تعمیق بازار شهر‌های فعلی و توسعه زیرساخت و شبکه مشتریان نرم افزار تپسی که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

صدور مجوز افزایش سرمایه امید

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت تامین سرمایه امید  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۱۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۶,۵۷۹,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۶,۵۷۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۶,۵۷۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی، بهینه نمودن ساختار سرمایه و توسعه و افزایش حجم عملیات شرکت

ثبت افزایش سرمایه اعتلا

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۷  افزایش سرمایۀ شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز  از مبلغ ۲,۰۵۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳,۰۵۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

صدور مجوز افزایش سرمایه فلوله

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت لوله وماشین سازی ایران  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی و استفاده از مزایای تخفیف مالیاتی موضوع بند «ه» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

صدور مجوز افزایش سرمایه افرا

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت افرانت  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    اصلاح ساختار مالی

صدور مجوز افزایش سرمایه گوهران

تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید  (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه با مشخّصات زیر و با رعایت قوانین و مقرّرات مربوطه، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.
سرمایه فعلی:      ۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰   ریال
تعداد سهام قابل انتشار:      ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سهم
ارزش اسمی هر سهم:      ۱,۰۰۰  ریال
مبلغ افزایش سرمایه:    ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال
منبع تأمین افزایش سرمایه:    ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی،۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰  ریال از محل سود انباشته.
موضوع افزایش سرمایه:    جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، انجام سرمایه گذاری جدید و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه آبین

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت کشت وصنعت آب شیرین  از مبلغ ۱,۸۰۲,۶۱۵,۰۵۸,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲,۷۰۳,۹۲۲,۵۸۷,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران، مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور بهبود وضعیت باغ جهت افزایش تولید و بهره وری محصول پسته با انجام هزینه‌های تغذیه، واکاری و اصلاح اساسی باغات پسته ارائه  گردید.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه  فاما

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت صنعتی آما از مبلغ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه  گردید.

اظهارنظر حسابرس در خصوص افزایش سرمایه آباد

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ هیئت مدیرة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران  از مبلغ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۱,۸۶۲,۳۸۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور بهبود ساختار مالی شرکت ارائه  گردید.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه ولساپا

گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه شرکت لیزینگ رایان سایپا از مبلغ ۱۴,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۹,۶۲۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور بهبود نسبت‌های مالی، اعتباری و اصلاح ساختار مالی جلوگیری از خروج نقدینگی از طریق تامین منابع مالی ناشی از افزایش سرمایه افزایش میزان حجم تسهیلات اعطایی از این طریق به مشتریان که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۷ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده وپاسار

پیرو افزایش سرمایه شرکت بانک پاسارگاد از مبلغ ۲۷۲,۹۶۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۲۲,۹۶۹,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل آورده نقدی سهامداران نتایج حاصل از فروش حق تقدم‌های استفاده نشده به شرح جدول ذیل ارائه می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا