اخبار بورس

از خبر« عرضه اولیه پتروشیمی شیراز» تا خبر « واریز هزار میلیارد از صندوق توسعه به بازار»

در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در هشتمین روز تیرماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در هشتمین روز تیرماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

۸ تیرماه ۱۳۸۴،  ۵/۲ ميليارد سهم مجتمع پتروشيمي شيراز معادل۹۱ درصد كل سهام اين شركت در آينده بسيار نزديك در تالار بورس اوراق بهادار تهران عرضه مي شود.

۸ تیرماه ۱۳۹۰،  مدیر پذیرش فرابورس ایران گفت : شرکت پتروشیمی زاگرس با سرمایه دو هزار و 400میلیارد ریال، عنوان سی و هفتمین نماد معاملاتی را در فرابورس به خود اختصاص داد.

۸ تیرماه ۱۳۹۴،  از ابتدای تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تاکنون 1364 هزار و 36 میلیارد ریال سهم دولتی به روش های مختلف واگذار شده که از این میزان، بورس اوراق بهادار با 666 هزار و 401 میلیارد ریال رتبه اول روش واگذاریها را با 48.9 درصد به خود اختصاص داده است.

۸ تیرماه ۱۳۹۹، ارزش بازار “فارس” ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافت: ارزش بازار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۹، با افزایش ۳۰۰ هزار و ۲۹۱ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال به یک هزار و ۶۱۶ بیلیون و ۱۳۶ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال رسید و همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه مشترک مجلس و بانک مرکزی برای نظارت بر بازار ارز خبر داد و گفت: سازوکارهای تشکیل این کارگروه انجام شده است.

۸ تیرماه ۱۴۰۰، رونمایی از سامانه میز خدمت سازمان بورس و اوراق بهادار: حمید حسن آبادی گفت: سامانه میز خدمت سازمان بورس و اوراق بهادار در اجرای تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» پیاده‌سازی شده و قابل بهره برداری است.

۸ تیرماه ۱۴۰۱، مدیر عامل صندوق تثبیت بازار سرمایه خبر داد هزار میلیارد تومان از جانب صندوق توسعه ملی به این صندوق اختصاص یافت.

 

 

منبع: سنا و روزنامه دنیای اقتصاد و همشهری

 

بورس در گذر زمان هر روز ساعت ۷ صبح منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا