اخبار بورس

از «اجرایی شدن نخستین بورس فرش ایرانی» تا «عدم تعطیلی بورس در پی ریزش بیش از ۵ درصد شاخص کل»

در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در هجدهمین روز اردیبهشت ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

نبض بورس

به گزارش نبض بورس، در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در هجدهمین روز اردیبهشت ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حائز اهمیت بوده اند.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۴،  دكتر حسين عبده تبريزي، دبيركل بورس اوراق بهادار گفت: پيش بيني مي شود لايحه بازار اوراق بهادار در مجلس شوراي اسلامي تا پايان شهريورماه به تصويب برسد. همچنین در خبر دیگری منوچهر امامی مدير عامل مركز توسعه تجارت كيش گفت: طرح تاسيس نخستين بورس فرش ايران وارد مرحله اجرايي شد و در آينده نزديك عمليات اجرايي آن در كيش آغاز خواهد شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۵، مهدي كرباسيان مسئوليت راه اندازي بورس نفت ايران را بر عهده گرفت. پيش از اين محمدجواد عاصمي پور به دلايل نامعلومي از سمت خود به عنوان مجري بورس نفت استعفا داده بود.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶، علی سنگینیان معاون مطالعات اقتصادی و توسعه بازار شرکت بورس خبر از تلاش‌های شرکت بورس در سال جاری برای بین‌المللی کردن بورس تهران داد. 

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸،  حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ مجلس از تدوین استفساریه‌ای برای تعیین تکلیف نحوه فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خبر داد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹، علیرضا امین مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس طی مصاحبه ای خبر از پذیرش سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس در بورس داد و گفت: این شرکت به زودي وارد بورس خواهد شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، معاون امور بازار برق شبکه مدیریت برق کشور از کسب مجوز رسمی تشکیل شرکت بورس برق در آینده نزدیک خبرداد و اعلام کرد: این نهاد تحت نظارت و کنترل سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خواهد کرد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، علی صالح آبادی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار راه اندازی مرکز میانی امضای الکترونیکی در بازار سرمایه را یکی از مهم ترین برنامه های سال 91 این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات اعلام کرد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با نماد «تاپیکو» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، دکتر محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حکمی جداگانه، حسین فهیمی را به سمت جانشین رییس سازمان در امور ویژه، منصوب کرد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، موتور عرضه اولیه های سال 95 با عرضه اولیه چکاپا روشن شد.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، حمیدرضا مهرآور مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک سامان تاکید کرد: به نظر می رسد برای رسیدن به شرایط ایده آل در بورس یکی از راه حل های در دسترس، بالا بردن تدریجی دامنه نوسان و پویا کردن آن است.

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، دمیتری کومسیشویلی وزیر دارایی گرجستان در دیدار با کرباسیان وزیر اقتصاد ایران در تهران گفت: فعالیت بورس گرجستان در مقایسه با بازار سرمایه ایران بسیار اندک است.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: کلیه سهامدران حقیقی و حقوقی باید کد شهاب حساب را در سیستم بانکی خود ثبت کنند تا پرداخت سود، اصل سررسید اوراق و … با اختلال مواجه نشود.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، قائم مقام مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی درباره دریافت سودهای رسوب شده سهامداران گفت: تمامی شرکت‌هایی که در بازار سرمایه مورد معامله قرار می گیرند دارای این مبلغ رسوبی بوده بنابراین باید به تسویه آن با سهامداران خود اقدام کنند. البته برای دریافت این سودها لازم است سهامداران در سجام ثبت نام کنند و احزار هویت آنها انجام شود.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲،  مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال بسته شدن بازار، بدلیل منفی شدن بیش از ۵ درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده ۳۲ قانون بازار و اوراق بهادار گفت: خیر، بازار تعطیل نمی‌شود.

 

منبع: سنا و روزنامه دنیای اقتصاد و همشهری

 

  • بورس در گذر زمان هر روز ساعت ۷ صبح منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا