اخبار بورس

آمریکا در فکر تعطیلی دوباره اسکله غزه

تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، ارتش آمریکا در حال بررسی جمع‌کردن اسکله موقتی است که در سواحل غزه ساخته و ممکن است آن را به اراضی اشغالی بازگرداند.

نیروی دریایی ایالات متحده یک بندر موقت در ساحل غزه ایجاد کرده تا ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان این باریکه تسهیل شود؛ بندری که ۳۲۰ میلیون دلار هزینه داشته؛ اما به اذعان غربی‌ها تا امروز تاثیر چندانی بر تحویل محموله‌های بشردوستانه به ساکنان غزه نداشته است.

به گزارش شبکه خبری سی. ان. ان، مقامات آمریکایی نگران هستند که آب‌وهوای نامساعد و دریای خروشان، دوباره به این اسکله آسیب بزند. این اتفاق قبلاً با گذشت تنها چند روز پس از شروع تحویل کمک‌های بشردوستانه به وقوع پیوست و چهار کشتی آمریکایی به دلیل آب‌وهوای نامساعد به ساحل رانده شده و به گل نشستند.

به گفته مقامات آمریکایی، این دومین بار در چند هفته اخیر خواهد بود که آمریکا ناچار است این اسکله را به بندر اشدود در اراضی اشغالی منتقل کنند.

در اوایل این ماه، اسکله آمریکایی در دریای خروشان دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات پیدا کرد. بخش معیوب آن در اشدود تعمیرشده و دوباره به سواحل غزه بازگشتند، اما به‌دلیل خروشان بودن دریا در دوشنبه و سه‌شنبه، دوباره مجبور به توقف تحویل کمکه‌های بشردوستانه شد.

اسکله برای انتقال هزاران تن کمک به غزه استفاده شده است. اما استفاده از آن بسیار به شرایط آرام دریا بستگی دارد. مقامات گفتند که پیش‌بینی برای جمعه و آخر هفته نشان‌دهنده دریاهای خروشان است.

این در حالی است که مقامات آمریکایی گفته‌اند شرایط آب‌وهوا در پاییز و زمستان بدتر خواهد شد و آینده این اسکله نامشخص است، اسکله‌ای که در پی تعطیلی چند روزه آن، کمک‌های بشردوستانه بر ای فلسطینیان در ساحل غزه انباشته شده است.

«سیندی مک‌کین» مدیر برنامه جهانی غذا در روز یکشنبه گفت که فعالیت این اسکله در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استفاده نظامی رژیم صهیونیستی از آن، متوقف شده است. پنتاگون این گزارش‌ها را تکذیب کرد و گفت فعالیت نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی اسکله بوده اما در عملیات از این اسکله استفاده نشده است.

این در حالی است که رهبر انصارالله یمن نیز در این باره گفت: «کشتاری که دشمن در اردوگاه النصیرات با مشارکت مستقیم آمریکا انجام داد شامل ۲۵۰ حمله به حدود ۹۰ خانه بود. دشمن صهیونیستی با استفاده از اسکله شناور به اردوگاه النصیرات حمله زمینی کرد و استفاده از اسکله شناور در تجاوز صهیونیست‌ها به النصیرات نشان دهنده این واقعیت است که این اسکله یک پایگاه آمریکایی است.»

سازمان ملل در حال انجام تحقیقاتی درباره نقش اسکله آمریکایی در حمله به النصیرات است و پس از پایان تحقیقات، نتیجه را اعلام خواهد کرد.

منبع :

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا