اخبار بورس

آشنایی با 4 سبک از گچبری سقف

تجارت نیوز

گچبری هنر تزیین و طراحی ساختمان با استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب و به کار گیری خمیر گچ می باشد. از گذشته های دور تا به امروز از این هنر تجسمی برای زیباسازی و تزیین نمای داخلی ساختمان ها استفاده می شود. جذابیت این هنر در گچبری سقف، گچبری دیوار ها و سر ستون ها نمود پیدا می کند. البته تاثیر زیبایی و جذابیت گچبری زمانی بیشتر می شود که استاد گچبر در این زمینه تجربه و تخصص داشته باشد.به هر میزان که هنر دست استاد و خلاقیت او بیشتر باشد، گچبری های سقف و دیوار زیباتر می شود.

گروه گچبری هنربرتر  با برخورداری از اساتیدی متخصص و حرفه ای در این زمینه، آماده اجرای انواع سبک های گچبری سقف و دیوار می باشد. این مجموعه مشاوره  و بازدید رایگان از پروژه های در حال انجام را به کارفرمایان عزیز پیشنهاد می دهد.جهت ارتباط با مجموعه هنربرتر با شماره 09123216508 تماس بگیرید.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با گچبری سقف و سبک های مختلف آن بیشتر آشنا شوید.   

گچبری سقف

اگر تا به حال به ساختمان های قدیمی و تاریخی به جا مانده از گذشته رفته باشید، تجلی هنر گچبری سقف را حتما در آنها مشاهده کرده اید. گچبری های سقف یکی از قدیمی ترین هنرهای تجسمی به کار رفته در نمای داخلی ساختمان می باشند. محدوده بکارگیری آن تنها به ساختمان های داخل کشور یا کاخ های سلطنتی خلاصه نمی شود. برخی از سبک های گچبری سقف حتی در کلیساها، عمارت ها و ساختمان های پادشاهی سایر کشورها نیز به چشم می خورد.

توجه به جزئیات به دلیل اهمیت بالای ساختمان محل اجرای کار که اغلب کلیسا یا کاخ بوده است، باعث شده تا اساتید آن دوران با ظرافت بسیار زیادی اقدام به اجرای طرح های خود کنند. توجه به جزیئات به عنوان یک خصیصه حرفه ای در این هنر، نسل به نسل از اساتید به شاگردان رسیده و همین مسئله هم باعث ماندگاری، دوام و رشد این هنر شده است. علاوه بر این موارد، نیازهای جامعه و تغییر سلیقه افراد در گذر زمان منجر به شکل گیری سبک های متنوع در این هنر شده است. برخی از سبک های گچبری سقف پذیرایی عبارتند از:

  • گچبری سبک کلاسیک
  • گچبری سبک نئوکلاسیک
  • گچبری سبک سنتی
  • گچبری سبک مدرن

گچبری سقف سبک کلاسیک

شاید به جرات بتوان گفت که اصیل ترین سبک گچبری سقف، سبک کلاسیک می باشد. این سبک گچبری از قدیمی ترین مدل های گچبری سقف می باشد. در بسیاری از ساختمان های به جا مانده از دوره های گذشته گچبری سبک کلاسیک به وضوح دیده می شود. استفاده از طرح های فراوان و پیچیده، برجستگی های زیاد و بزرگنمایی الگوهای متنوع از جمله ویژگی های این سبک می باشد.

ترکیب طرح های متنوع با رنگ آمیزی آنها باعث خلق آثار ارزشمند و گرانبهایی از گچبری سقف کلاسیک شده است، که از گذشته تا به امروز برای ما به جا مانده است. امروزه هم از سبک کلاسیک در طراحی و دیزاین داخلی خانه ها و مکان های عمومی مثل تالارها استفاده می شود.

به دلیل استفاده از طرح های شلوغ، لاکچری و سلطنتی در گچبری سقف کلاسیک، حس شکوه و عظمت در خانه و تالار ایجاد می شود. البته توجه به برخی از ویژگی های ساختمان از جمله ارتفاع سقف، متراژ محل اجرای طرح گچبری و بسیاری از عوامل دیگر در اجرای گچبری کلاسیک تاثیرگذار می باشند. گروه گچبری هنربرتر متخصص در اجرای انواع سبک های گچبری سقف و دیوار می باشد. این گروه با بهره گیری از اساتید خبره انواع طرح های سلطنتی و لاکچری گچبری کلاسیک را روی سقف ها و دیوارها اجرا می نماید.

گچبری سقف سبک نئوکلاسیک

گچبری سقف سبک نئوکلاسیک از انواع سبک هایی است که با ترکیب سبک کلاسیک و مدرن به وجود آمده است. این مدل گچبری به شلوغی سبک کلاسیک نیست اما از الگوهای سبک کلاسیک در اجرای طرح های نئوکلاسیک نیز استفاده می شود. ترکیب این طرح ها با خطوط موازی و منحنی سبک مدرن باعث جلب توجه بسیاری می شود.

اغلب افراد در جامعه امروز نیم نگاهی به نوستالژی های قدیمی و نیم نگاهی به سبک های مدرن و امروزی دارند. گچبری سبک نئوکلاسیک یکی از بهترین مدل ها برای جلب اغلب سلیقه هاست. آن هم به این خاطر که هم اِلِمان های مدرن را در خود جای داده و هم از اسلوب طرح های کلاسیک بهره می برد. گروه گچبری هنربرتر پروژه های گچبری سقف نئوکلاسیک بسیاری را تا به حال انجام داده که نمونه های آن نیز قابل ارائه به کارفرمایان عزیز می باشد.جهت ارتباط با مجموعه هنربرتر با شماره 09123216508 تماس بگیرید.

گچبری سقف سبک سنتی

اگر خاطره خانه های قدیمی پدر بزرگ و مادر بزرگ را به یاد داشته باشید، حتما گچبری سقف پذیرایی و به خصوص گچبری دور لامپ را نیز به خاطر دارید. این سبک شامل طرح های متنوع و جذابی است که ترکیبی از گل، بوته، پرنده و طرح های اسلامی را در بر می گیرد. خلاقیت ذهنی استاد گچ کار در اجرا و خلق اشکال و طرح های خاص و منحصر به فرد بسیار حائز اهمیت می باشد. موتیف های گچبری سقف سنتی از نمادهای اسلامی نیز بسیار استفاده می کنند.

گچبری سقف پذیرایی سنتی یکی از اصلی ترین نمادهای فرهنگ ایرانی اسلامی ماست که در خانه ها و عمارت های معاصر بسیار به چشم می خورد. البته باید یادآوری کنیم که اجرای گچبری سبک سقف سنتی بسیار سخت است و نیازمند تجربه بالای استاد گچ کار است. به دلیل اجرا شدن طرح ها به صورت دستی و طراحی در لحظه استاد گچ کار، خمیر گچ باید با نسبت دقیقی از آب و گچ تهیه شود تا در عین انعطاف پذیری، به سرعت خشک و شکسته نشود.

گچبری سقف سبک مدرن

گچبری سقف مدرن یکی از جدیدترین سبک های گچبری می باشد که به دلیل تمایل افراد جامعه امروزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سبک از گچبری سقف در عین سادگی و خلوت بودن الگوها، از جذابیت و نمای قابل توجهی برخوردار است. شاید به جرات بتوان گفت گچبری مدرن یکی از بهترین نمونه های گچبری سقف ساده و شیک می باشد که بسیار پرطرفدار است.

ترکیب طرح ها و عمق های متنوع در این سبک از گچبری با نور مخفی باعث ایجاد بُعد و فضا در محیط پذیرایی می شود. این سبک از گچبری کاملا در زمره سلیقه بسیاری از افراد قرار گرفته و اغلب پروژه ها را به خود اختصاص می دهد. علت آن هم سرعت بالای اجرای کار نسبت به سایر سبک هاست که باعث تحویل و آماده شدن زودتر پروژه می شود. 

93

کلام آخر

گچبری سقف ساده و شیک یکی از پرطرفدارترین انواع سبک گچبری است که بهترین نمونه آن گچبری سبک مدرن می باشد. اگرچه که تمایل به سبک مدرن در جامعه امروز بیشتر است اما گچبری سقف سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و سنتی هم از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. اجرای گچبری کلاسیک به فضای خانه حس شاهانه و لاکچری می دهد و دکوراسیونی سلطنتی را به وجود می آورد.

گچبری سبک نئوکلاسیک همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، سلیقه اغلب افرادی که به دنبال طرح های لوکس و در عین حال خلوت و کم کار هستند را معطوف خود می کند. گچبری سنتی هم برای دکوراسیون های خاص و سنتی بسیار جذاب و تاثیرگذار است. گروه گچبری هنربرتر با سابقه ای درخشان در زمینه اجرا گچبری سقف و دیوار، آماده اجرا انواع سبک های گچبری سقف ساده و شیک، شاهانه، لاکچری و سلطنتی است.

جهت ارتباط با گچبری هنربرتر با شماره 09123216508 تماس بگیرید و یا به سایت honarebartar.com مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا