ورود ۴۵ اثر در نمایشگاه عکاسی تبلیغاتی از سراسر کشور / عکاسی تبلیغاتی نیازمند تواناییهای خاصی است
رشت - ایده آل خبر - نمایشگاه گروهی عکاسی تبلیغاتی با مدیریت امیرحسین گل پور نویدهی نژاد، در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت برگزار شد.

به گزارش ایده آل خبر- امیرحسین گل پور در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد : عکاسی تبلیغاتی شاخه ای از عکاسی است که در آن عکسها برای استفاده در تبلیغات تجاری و تبلیغاتی گرفته میشوند. در این نوع عکاسی، هدف اصلی ایجاد تصاویری است که بتوانند محصولات، خدمات یا ایدههای مرتبط با یک برند را به طور جذاب و مؤثر به مخاطبان هر صنعتی منتقل کنند..
عکاسی تبلیغاتی به معنای استفاده از عکسها به منظور تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند خاص است.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه عکاسی تبلیغاتی نیازمند تواناییهای خاصی است، گفت: عکاسان با ترکیب استعداد هنری و دانش فنی، باید قادر باشند مفهوم یا پیامی که برند میخواهد ارائه دهد را درک کنند و با استفاده از رنگها، نورپردازی، زاویهبندی، ترکیبات و تکنیکهای دیگر، تصاویری خلاقانه و قابل توجه ایجاد کنند.
ویافزود: عکاسی تبلیغاتی به معنای استفاده از عکسها به منظور تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند خاص است. این نوع عکاسی برای ایجاد تبلیغات در رسانههای مختلف مانند تلویزیون، رادیو، مجلات، روزنامهها، پوسترها، بروشورها و وبسایتها استفاده میشود. هدف اصلی عکاسی تبلیغاتی، جلب توجه مخاطبان، ترویج و فروش محصولات یا خدمات است.
تلاش در شناسایی محصولات و تولیدات داخلی
امیر حسین گل پور نویدهی با اشاره به برپایی نمایشگاه گروهی عکاسی تبلیغاتی یادآور شد: این نمایشگاه مجموعه ای از کارهای دانشجویان ترم ششم رشته گرافیک دانشگاه گیلان است که با هدف نشان دادن پتانسیل و توانایی دانشجویان درحال تحصیل دانشگاه گیلان و ارتباط تحصیل با صنعت از روز سه شنبه ۲۳ بهمن در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا برپاشد است
وی با اشاره ه به نامگذاری سال توسط رهبر معظم له به عنوان سال جهش تولید خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تمام تلاش برآن بود تا دانشجویان با قرار گرفتن در مسیر جهش تولید کمک قابل توجه به شناساندن محصولات داخلی با بهره گیری از ،هنر عکاسی در ارتقا کیفیت و کمیت محصولات داخلی گام بردارند.
استاد هنر عکاسی و گرافیک دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه کار عکاسی تبلیغاتی در واقع کمک کننده چرخش گردش مالی موجود در دانشگاه با بهره گیری از تولیدکنندگان داخلی است،تصریح کرد: در این نمایشگاه با توجه به توانایی دانشجویان در قالب یک گروه سعی برآن شد ، یاری رسان چرخه اقتصاد ، باشند.
امیرحسین گل پور با تاکید بر اهمیت مسئله اشتغال یادآور شد: متاسفانه جوانان ما به دلایل مختلف از اشتغال فاصله گرفته اند، اما امروزه ،عکاسان تبلیغاتی ،که معمولا با تیمهای بازاریابی، تدوینگران، گرافیستها و مشتریان همکاری میکنند، باید قادر باشند تا با توجه به نیازها و خواستههای مشتریان، مفهوم و ایدههای خلاقانه را به تصاویر تبدیل کنند.
استاد رشته گرافیک دانشگاه گیلان با اشاره بر اینکه نمایشگاه از ۲۳ بهمن آغاز و تا جمعه ادامه خواهد داشت، گفت: ۴۵ اثر از کل کشور در این رویداد حضور داشته و بازدید نمایشگاه برای عموم آزاد است..تهیه و تنظیم : لیلا پاکیزه