کارگردان Escape From Tarkov پس از پاسخ تند به یک انتقاد، از موضع خود عقبنشینی کرد

کارگردان بازی Escape From Tarkov در ابتدا واکنش تندی نسبت به انتقاد یک کاربر از خود نشان داد، اما سپس از موضع خود عقبنشینی کرد.
طی سالهای اخیر، شبکههای اجتماعی به بستری برای تعامل میان بازیکنان و توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی تبدیل شدهاند. کاربران میتوانند کلیپهایی از گیمپلی خود به اشتراک بگذارند، باگها را به سرعت گزارش دهند و هیجان خود را با دیگران درمیان بگذارند. از سوی دیگر، توسعهدهندگان و استودیوها نیز میتوانند به صورت مستقیم محصولات خود را بازاریابی کرده و ارتباطی صمیمیتر با مخاطبانشان برقرار کنند.
با این حال، همیشه اوضاع خوشایند پیش نمیرود و گاهی اوقات اوضاع از کنترل خارج میشود. یکی از این موارد، در روز جمعه رخ داد. در این میان، نیکیتا بویانوف (Nikita Buyanov)، کارگردان بازی Escape from Tarkov، وارد مشاجرهای عمومی با یکی از طرفداران شد.
ماجرا از آنجا آغاز شد که نیکیتا بویانوف روز پنجشنبه تصویری به ظاهر بیاهمیت در توییتر منتشر کرد، اما در پاسخ، یکی از کاربران نوشت که او بازی Escape From Tarkov را نابود کرده است. بویانوف واکنش تندی به این انتقاد نشان داد و کاربر را به سکوت و خفه شدن دعوت کرد. در حالی که برخی از پاسخهای اولیه، بهویژه از سوی کاربران دارای تیک آبی جنبه حمایتی داشتند، بسیاری دیگر واکنش او را نامناسب تلقی کرده و به این رفتار اعتراض کردند.
با این حال، بویانوف کمی بعد از موضع اولیه خود عقبنشینی و اعلام کرد که قصدش شوخی بوده و تأکید کرد هر نظری اهمیت دارد.
در حال حاضر، فضای حاکم بر جامعه بازیکنان Escape From Tarkov چندان مثبت نیست؛ به خصوص پس از یک مورد سختگیرانه بازی که بسیاری از جنبههای بنیادین آن را تحت تأثیر قرار داد. این بهروزرسانی باعث شد برخی بازیکنان احساس سردرگمی و نارضایتی کنند و همین امر منجر به بروز واکنشهایی همچون نظر جنجالی مورد بحث شد.
این اتفاق نمونهای دیگر از عواقب منفی دسترسی مستقیم به شبکههای اجتماعی برای توسعهدهندگان است. رندی پیچفورد، مدیرعامل استودیوی Gearbox، اخیراً این موضوع را تجربه کرده و تهیهکننده بازی XDefiant نیز سال گذشته با آن مواجه شده بود.