هر آنچه در مورد Ghost of Yotei میدانیم؛ از بهبود مبارزات تا حالتهای جدید بازی

شب گذشته، مراسم State of Play اختصاصی Ghost of Yotei برگزار شد و در جریان آن اطلاعات هیجانانگیز جدیدی از این عنوان دریافت کردیم. ما شاهد اکتشاف، مبارزات، موسیقی، حالتهای بازی جدید و بخشهایی از داستان بودیم. در این مقاله قصد داریم به تمام جزئیات منتشر شده از این عنوان بپردازیم.
- ویدیوی جدید از گیمپلی Ghost of Yotei به مبارزات، اکتشاف و موارد دیگر میپردازد
اکتشاف در یک طبیعت نفسگیر
داستان بازی در سرزمینهای اطراف کوه یوتی، قلهای عظیم در قلب منطقه اِزو (Ezo)، روایت میشود که در زمان حاضر به آن هوکایدو میگویند. اِزو منطقهای مرگبار اما در عین حال زیبا است. هنگام عبور از این ناحیه، با خطرهای غیرمنتظره و در نقطه مقابل، لحظاتی آرامشبخش روبهرو خواهید شد. شما میتوانید در هر کجای دنیای بازی آتش روشن کرده و زیر ستارهها استراحت کنید.
سفر و ماجراجویی در اِزو بسیار متفاوت از جزیره جنگزده سوشیما خواهد بود. در عین زیبایی و گستردگی، نقشه بازی Ghost of Yotei اجازه میدهد پلیرها به هر شکل که دوست دارند ماجراجویی آتسو (Atsu) را پیش ببرند. ساکر پانچ مدعی شده فراتر از تمامی آثار قبلی، این عنوان روی آزادی عمل بازیکنان تمرکز دارد.
این موضوع با معرفی چند سیستم عمیق همراه بود. ساکر پانچ تأکید میکند کاوش، روایت داستان، مبارزه و پیشرفت همگی به یک اندازه اهمیت دارند و باید نوعی ساینرژی به وجود بیاورند. در حین کاوش، با یک سیستم سرنخیابی روبهرو میشوید که به عنوان ساختاری برای پیشروی در داستان عمل میکند. جمعآوری اطلاعات از روشهای مختلفی همچون بازجویی دشمنان، باعث کشف کارتهای جدیدی میشود که نقاط مهم نقشه، مأموریتها و اهداف دیگر را به صورت تصویری در منو نمایش میدهند. شما میتوانید برای جایزه، دشمنانی را شکار کنید، محرابهایی بیابید که مهارتهای جدیدی را آزاد میکنند و با نقشهکشهایی ملاقات کنید که بخشهای گمشده نقشه را کامل میکنند.
تیم سازنده میخواهد بازیکن تصمیم بگیرد ک در لحظه مبارزه کند، به اکتشاف بپردازد، داستان را ادامه دهد یا سراغ هر فعالیتی برود که دوست دارد. با این وجود، پیشنهاد سازندگان این است که از دوربین کوچک آتسو استفاده کنید تا مکانهای چشمگیر را علامتگذاری کرده و مورد اکتشاف قرار دهید.
ماجراجویی در ژاپن ۱۶۰۳ به معنای وجود سرگرمیهای آرامشبخش مانند چالش بامبو و حمام در چشمههای آبگرم است، اما فعالیتهای جدیتری مانند شکار افراد تحت تعقیب نیز وجود دارند.
اردوگاهها نیز نقش بسیار مهمی در Ghost of Yotei ایفا میکنند. در اردوگاهها، اعضای گروه با شما دیدار میکنند و ارتقاها و آیتمهای منحصر به فردی ارائه میدهند. این کمک میکند تا فرصت کافی برای آمادگی بیشتر در انجام ماموریتهای جدید داشته باشید.
مبارزات پر زرق و برق و سلاحهای جدید
مبارزات همچنان ترکیبی از سبک سامورایی (رو در رو) و شینوبی (مخفیکاری) بازی اول است و چارمها نیز بازگشتهاند تا سلاح خود را با قدرتهای Passive دلخواه همراه کنید. آتسو میتواند از کاتانا، نیزه، دو شمشیر به طور همزمان، کوساریگامای زنجیردار و اوداچی استفاده کند. همچنین، مجموعهای از سلاحهای دوربرد مانند کمان، تفنگ، کونای و پودر کور کننده را در اختیار دارید. این سلاحها جایگزین حالتهای مختلف موضعگیری با کاتانا در بازی Ghost of Tsushima هستند. برای مثال، اوداچی بهترین گزینه برای دشمنان بزرگ و سنگین به شمار میآید. دشمنان نیز ممکن است سلاح خود را عوض کنند؛ در صحنهای، یک سامورایی نیزهای به دست میگیرد که بهترین راه مقابله با آن، شمشیرهای دوقلوی آتسو است. آتسو ممکن است در اثر ضربههای سنگین، سلاح خود را بیندازد، اما او نیز میتواند دشمن را خلع سلاح کند. آتسو میتواند یک گرگ نیز به همراه خود داشته باشد تا در مبارزات از آن استفاده کند.
بازی قابلیت شخصیسازی ظاهر سلاح و زره را نیز به شما میدهد تا بتوانید آتسو را به همان شکلی که دوست دارید در بیاورید.
داستان
شانزده سال پیش، در دل منطقه اِزو، یک گروه خلافکاری به نام شش یوتی، همه چیز را از آتسو گرفتند. آنها خانوادهاش را کشتند و او را در حالی که به یک درخت سوختهی جینکو بسته شده بود، رها کردند. اما آتسو زنده ماند. او یاد گرفت بجنگد، بکُشد و شکار کند و پس از گذشت سالها، او با لیستی شامل شش اسم (مار، اُنی، کیتسونه، عنکبوت، اژدها، و ارباب سایتو) برای انتقام بازگشته است. آتسو در این مسیر متحدانی جدید و روابطی تازه پیدا خواهد کرد که هدفش را تغییر میدهند.
برای خلق سیستمی غوطهورانهتر و کاراتر، ژورنال سنتی جای خود را به یک پایگاه اطلاعاتی مصور به نام Atsu’s Wolf Pack داده است. ساکر پانچ این سیستم را «روشی شخصیتمحورتر برای مدیریت متحدان و فروشندگان» توصیف میکند. به لطف این سیستم، راحتتر میتوانید ماموریتهای را پیگیری و فروشگاهها را پیدا کند.
حالتهای مختلف بصری و تعاملی
خروجی بصری سیاه و سفید تحت نام حالت کوروساوا (Kurosawa Mode) بازگشته است، چرا که طرفداران در Ghost of Tsushima از آن بسیار استقبال کردند. اما حالا شاهد دو حالت بازی جدید با نامهای Miike Mode و Watanabe Mode هستیم. اولی ادای احترامی به تاکاشی میکه (Takashi Miike)، کارگردان فیلم 13Assassins، است که با انتخاب آن، دوربین به شخصیت اصلی نزدیک شده و شاهد خون بیشتری در نبردها هستیم. حالت بازی Watanabe نیز با اضافه کردن موسیقیهای lo-fi ادای احترامی به کارگردان Samurai Champloo، یعنی شینیچیرو واتانابه (Shinichiro Watanabe)، به شمار میآید و بیشتر مناسب اکتشاف است.
ساکر پانچ تایید کرده که از Ghost of Tsushima درس گرفته و در این راستا دوبله ژاپنی بسیار غوطهورانه بوده و حرکات لب کاملاً با دیالوگها هماهنگ هستند.
محتویات نسخه کالکتور، دیجیتال دیلاکس و پیشخرید
تمام نسخههای پیشخرید شده حاوی آیتمهای درونبازی ویژهای شامل شش آواتار و یک ماسک میشود. نسخهی Digital Deluxe شامل یک زره خاص، رنگ زره، اسب، سلاح و موارد دیگری است. نسخهی کالکتور شامل همهی این موارد به علاوهی آیتمهای فیزیکی مانند ماسک آتسو است.
محتویات فیزیکی نسخه کالکتور شامل موارد زیر میشود:
- ماسک گوست
- کمربند سنتی (Sash)
- محافظ شمشیر (Tsuba)
- درخت کاغذی گیِنکو
- کارتهای هنری
- بازی سنتی Zeni Hajiki به همراه کیسه مخصوص
آیتمهای دیجیتالی موجود در نسخه دیجیتال دیلاکس:
- کد دیجیتال بازی Ghost of Yōtei
- زره مار
- رنگ اختصاصی زره دیجیتال دیلاکس
- اسب و زین دیجیتال دیلاکس
- کیت شمشیر
- نقشههای مسافرتی (دسترسی زودهنگام بازی)
- یک طلسم
آیتمهایی که پیشخرید بازی به شما اعطا میکند:
- ۷ آواتار از آتسو و Yotei Six
- ماسک درون بازی
تاریخ عرضه و پلتفرم مقصد
بازی Ghost of Yotei در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۵ (۱۰ مهر ۱۴۰۴) برای PS5 عرضه خواهد شد و برای PS5 Pro بهینه خواهد بود. با توجه به اینکه Ghost of Tsushima در سال ۲۰۲۴ برای کامپیوتر (PC) عرضه شد (چهار سال پس از انتشار اولیه روی PS4)، احتمال زیادی وجود دارد که دنبالهی آن نیز بعدها برای PC عرضه شود.