اخبار بازی

منبع داخلی: تبلیغات درون بازی به بازی‌های کنسول و PC اضافه می‌شوند

گیمفا

به گفته یک منبع داخلی، صنعت بازی‌های ویدیویی در حال بررسی امکان اضافه‌ کردن تبلیغات در عناوین بزرگی مانند Fortnite با هدف افزایش حداکثری سودآوری است.

با وجود رشد مداوم محبوبیت بازی‌ها در سال‌های اخیر، برندهایی مانند ایکس باکس و پلی استیشن در شرایط دشواری به‌ سر می‌برند. از اخراج‌های گسترده گرفته تا لغو پروژه‌ها و تأخیرهای داخلی، تقریباً می‌توان گفت همه غول‌های صنعت بازی با چالش‌های جدی در زمینه درآمد و سودآوری مواجه شده‌اند.

در همین راستا، یک منبع داخلی اعلام کرده که آینده‌ی بازی‌های ویدیویی ممکن است به شکل گسترده‌ای بر پایه‌ تبلیغات درون بازی بنا شود.

به گفته جز کوردن (Jez Corden)، منبع داخلی معتبر صنعت بازی، هر ساله تعداد کاربرانی که تعامل کمتری با پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی روی کنسول‌های نینتندو، ایکس باکس و پلی استیشن دارند، رو به افزایش است.

این دسته از بازیکنان ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف بازی‌های رایگان (Free-to-Play) مانند Fortnite نمایند و در عمل پول چندانی روی پلتفرم خرج نمی‌کنند. به همین دلیل، با وجود رشد مداوم تعداد بازیکنان، پلتفرم‌هایی مانند پلی استیشن و ایکس باکس لزوماً از این افزایش جمعیت کاربر، سود قابل توجهی کسب نمی‌کنند.

کوردن خاطرنشان می‌کند صنعت گیمینگ در حال حاضر در حال آزمایش تبلیغات درون بازی به‌عنوان راه‌حلی برای این مشکل است. وی به بازی‌هایی مانند Fortnite و Roblox به‌عنوان اهداف احتمالی برای اجرای این مدل درآمدزایی اشاره کرده که الگویی مشابه با استراتژی رایج در صنعت بازی‌های موبایل دارد.

در گذشته، ناشرانی مانند EA نیز به آینده‌ای مبتنی بر تبلیغات برای صنعت بازی اشاره کرده‌اند. تحلیلگران نیز این احتمال را مطرح کرده‌اند که تبلیغات ممکن است از سال ۲۰۲۵ وارد بازی‌های جریان اصلی روی کنسول و رایانه‌های شخصی شوند.

در مقابل، به نظر می‌رسد که شرکت Valve با تردید به این رویکرد نگاه می‌کند. با این حال، همان‌طور که تجربه نشان داده، تنها کافی‌ است یک ناشر بزرگ این روند را آغاز کند تا به سرعت به یک استاندارد در صنعت تبدیل شود؛ اتفاقی که پیش‌تر در مورد افزایش قیمت بازی‌ها به ۸۰ دلار شاهد آن بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا