معمار کنسول Xbox Series X/S از فلسفه طراحی این سختافزار میگوید

کارل لدبتر (Carl Ledbetter)، معمار کنسولهای Xbox Series X و S درباره هدف مایکروسافت از ساخت این کنسولها میگوید. او به این سختافزار به عنوان دلیلی برای سرگرمی و زیبایی اتاق نشیمن اشاره دارد.
نسل نهم، زمان تغییر هویت برند ایکس باکس و آغاز سیاستهای جدید بود. گرچه در ابتدا شاهد عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس بودیم که هدف آن تبدیل شدن به قدرتمندترین ماشین بازی و خارج کردن رقبا از میدان رقابت بود و تا حدودی هم به وعدههای داده شده در خصوص قدرت سختافزار و طراحی خاص خود عمل کرد، اما اکنون شرایط دیگری در جریان است. معرفی دیرهنگام عناوین انحصاری نسل جدید ایکس باکس، اخراج چندین هزار نیرو، لغو پروژههای مورد انتظار و البته روی آوردن به سیاست انتشار چندپلتفرمی بازیها، رسما یک دوران جدید برای ایکس باکس آغاز کرده و این کنسول نسل نهمی را به حاشیه رانده است.
اخیراً Carl Ledbetter، معمار کنسولهای ایکس باکس سری ایکس و اس، درباره هدف تیم ایکس باکس از طراحی و ساخت این کنسولها صحبت کرده است. او طراحی این سختافزارها را حاصل آموختههای خود طی ۳۰ سال تجربه و مطالعه میداند. تلاش برای ساخت کنسولی پیشرو صورت گرفت که در عین زیبایی قرار است هدفمند و قدرتمند باشد و به رسالت خود یعنی ایجاد سرگرمی و بازی کردن عمل کند.
با وجود گفتههای Ledbetter، به نظر میرسد انتشار آثار ایکس باکس روی دیگر پلتفرمها، نمیتواند ما را به رسالت کنسولهای ایکس باکس برای سرگرم کردن گیمرها مطمئن سازد. تنها کافیست نگاهی به بازیهای عرضه شده برای پلی استیشن ۵ بیندازیم و آمار فروش میلیون دلاری آنها را ببینیم تا مطمئن شویم، این سختافزاری انحصاری تیم سبز دیگر نمیتواند جایگاه گذشته خود را حفظ نماید. Ledbetter در ادامه گفت:
وقتی شروع به طراحی ایکس باکس سری ایکس کردیم، ماموریت ما واضح بود: ساخت کنسولی که قدرت بیسابقهای ارائه دهد و به طور یکپارچه با دکور اتاق نشیمن ادغام شود. طراحی کنسول از ابتدا همینگونه بود، یک شاهکار مهندسی در زمینه خنککنندگی و کارایی فوقالعاده که به یک برج نمادین کنسولی تبدیل شد. این فقط یک دستگاه بازی نیست، قطعهای شیک و زیباست که حضوری بیصدا اما تاثیرگذار دارد.
میتوان این بخش از صحبتهای معمار کنسول ایکس باکس را تایید کرد. طراحی زیبا در کنار ارائه عملکردی که تقریبا نزدیک به آنچه که انتظار میرفت. اما در طی این سالها، توسعه دهندگانی بودهاند که نتوانستهاند بازیهای خود را به موقع برای ایکس باکس عرضه کنند و مجبور به تاخیرهای پیاپی در عرضه عناوین خود شدهاند. این اتفاق، به راحتی بخشی از فروش مورد انتظار بازیها را روی سختافزار تیم سبز از بین برد.
اما حالا منتظر هستیم تا ببینیم که در نسل دهم مایکروسافت چه رویکردی را در قبال کنسولهای گیمینگ خود پیش میگیرد.