اخبار بازی

مدیرعامل Ubisoft: ساخت Assassin’s Creed Shadows بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته است

گیمفا

ایو گیلمو (Yves Guillemot)، مدیرعامل Ubisoft، رسماً تأیید کرده که بازی جدید این شرکت یعنی Assassin’s Creed Shadows با بودجه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون یورو (حدود ۱۱۶ میلیون دلار) تولید شده است؛ رقمی که در مقایسه با سایر پروژه‌های پر هزینه این صنعت، چندان هم غیر منطقی نیست.

گیلمو در جریان یک جلسه مالی گفت، ما معمولاً هزینه‌های تولید را فاش نمی‌کنیم، اما در ادامه تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم که این پروژه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو هزینه داشته است. او همچنین افزود که یوبی‌سافت هیچ‌ گاه هزینه نهایی را اعلام نمی‌کند و تأکید کرد که شرکت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در موتور بازی‌سازی مورد استفاده در توسعه Shadows انجام داده که این موضوع نیز احتمالاً در افزایش بودجه نقش داشته است.

با این حال، عدد ۱۰۰ میلیون یورو را می‌توان صرفاً به‌عنوان بودجه‌ای تقریبی در نظر گرفت. افشای اطلاعات محرمانه شرکت Insomniac Games نشان داد که Marvel’s Spider-Man 2 بودجه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیون دلار داشته و همچنین از اسناد لو رفته می‌دانیم که ساخت بازی‌های The Last of Us Part 2 و Horizon: Forbidden West نیز هر کدام بیش از ۲۰۰ میلیون دلار هزینه در پی داشته‌اند.

با در نظر گرفتن این ارقام و همچنین تیتراژ عظیم و دو ساعته Assassin’s Creed Shadows، می‌توان حدس زد که بودجه نهایی این عنوان جهان‌باز احتمالاً بسیار فراتر از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

با وجود این هزینه‌ بالا، به نظر می‌رسد Assassin’s Creed Shadows که در ژاپن فئودال روایت می‌شود؛ عملکردی موفق از خود نشان داده است. Ubisoft پیش‌تر زمان عرضه این عنوان را یک لحظه تعیین‌کننده توصیف کرده بود که نشان می‌دهد مجموعه Assassin’s Creed همچنان پتانسیل بالایی دارد. این بازی تاکنون توانسته از نظر فروش و تعداد بازیکن عملکردی بهتر از Assassin’s Creed Odyssey داشته باشد، آن‌ هم در مقایسه دوره زمانی مشابه در چرخه عمر هر دو بازی.

همچنین به نظر نمی‌رسد این روند موفقیت به این زودی‌ها متوقف شود، چرا که نقشه راه (roadmap) بازی مملو از به‌روزرسانی‌های متعدد است.

از جمله به‌روزرسانی‌های تازه Assassin’s Creed Shadows می‌توان به افزوده شدن درجه سختی کابوس (Nightmare Difficulty)، سیستم هشدار محیط باز (Open-World Alarm)، حالت Potato برای اجرا روی سیستم‌های ضعیف‌تر و یک ماموریت داستانی جدید با حضور شخصیت‌هایی از سری D&D با عنوان Critical Role اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا