اخبار بازی

خروج کارگردان Banjo Kazooie و Sea of Thieves از Rare پس از ۳۵ سال فعالیت

گیمفا

به گفته منابعی که با وب‌سایت VGC صحبت کرده‌اند، گرگ میلز، باتجربه‌ترین و تأثیرگذارترین طراح بازی استودیو Rare، پس از بیش از ۳۵ سال سابقه کاری، این تیم را ترک خواهد کرد.

به گفته چند نفر از اعضای استودیو که به‌صورت ناشناس با سایت VGC گفت‌وگو کرده‌اند، میلز پس از اعلام خبر لغو بازی Everwild در روز چهارشنبه، Rare را ترک خواهد کرد. این طراح از سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) و پس از بازسازی تیم توسعه، هدایت پروژه Everwild را برعهده داشت. بر اساس همین گزارش، لوییز اوکانر، تهیه‌کننده باسابقه Rare که نخستین پروژه‌اش Conker’s Bad Fur Day روی نینتندو ۶۴ بود، او نیز در پی لغو Everwild استودیو را ترک خواهد کرد.

میلز یکی از نخستین طراحانی بود که در Rare استخدام شد. اولین بازی که نام او در آن ثبت شده، Solar Jetman است که در سال ۱۹۹۰ (۱۳۶۹) منتشر شد. او بعدها تبدیل به یکی از برجسته‌ترین و پرکارترین کارگردانان بازی در این استودیو بریتانیایی شد و پروژه‌هایی مانند Donkey Kong Country و دنباله‌اش، Banjo-Kazooie و Tooie، همچنین Grabbed by the Ghoulies و Viva Piñata را هدایت کرد.

در دوره تحت مالکیت مایکروسافت، میلز طراحی Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts و Kinect Sports را انجام داد و در پروژه Sea of Thieves به عنوان creative director فعالیت داشت. در مجموع، میلز روی نزدیک به ۳۰ بازی در Rare کار کرده است. در صورت تأیید رسمی، خروج او می‌تواند پایانی بر یک دوران برای این استودیو قدیمی بریتانیایی باشد؛ استودیویی که اکنون تنها تعداد کمی از کارکنان دوران پیش از مایکروسافت را در اختیار دارد.

استودیو Rare که در سال ۱۹۸۵ (۱۳۶۴) تأسیس شد، بیش از همه برای بازی‌هایی چون Battletoads، Donkey Kong Country، GoldenEye 007 و Banjo-Kazooie شناخته می‌شود. مایکروسافت در سال ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) این استودیو را خریداری کرد و از آن زمان بازی‌هایی مانند Kameo، Viva Piñata، Kinect Sports و Sea of Thieves تحت برند Xbox توسط آن ساخته شده‌اند.

مایکروسافت روز چهارشنبه لغو پروژه Everwild را در چارچوب تعدیل نیروی گسترده‌ای در سطح شرکت تأیید کرد. بر اساس گزارش‌ها، این تعدیل می‌تواند منجر به اخراج حدود ۹۰۰۰ نفر در تمام بخش‌های مایکروسافت شود. مت بوتی از Microsoft Studios در یک ایمیل سراسری به کارکنان نوشت:

ما تصمیم گرفته‌ایم توسعه بازی‌های Perfect Dark و Everwild را متوقف کنیم و همچنین چند پروژه معرفی‌نشده دیگر را نیز در سراسر مجموعه متوقف کنیم. در همین راستا، یکی از استودیوهای خود به نام The Initiative را نیز تعطیل می‌کنیم. این تصمیم‌ها همراه با دیگر تغییرات در تیم‌هایمان، بخشی از تلاشی گسترده‌تر برای بازنگری اولویت‌ها و تمرکز منابع در جهت موفقیت بیشتر تیم‌ها در شرایط متغیر صنعت بازی‌سازی است. ما این تصمیم‌ها را به‌راحتی نگرفته‌ایم، چرا که هر پروژه و تیم حاصل سال‌ها تلاش، خلاقیت و تعهد بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا