توسعه بازی اقتباسی «داستانهای هزار و یک شب» توسط سرمایهگذار ژاپنی متوقف شد

کمی بیش از یک سال پس از معرفی اولیه، ساخت یک بازی نقشآفرینی جدید با اقتباس از داستانهای هزار و یک شب از استودیوی JP Games به رهبری کارگردان Final Fantasy 15، متوقف شده است. این بازی که به سفارش وزرات سرمایهگذاری عربستان سعودی با هدف گسترش فرهنگ این کشور و افزایش تواناییهای بازیسازی آن انجام گرفته شده است، با مشکلاتی پیرامون محتوای خود دست و پنجه نرم میکند.
استودیوی JP Games، شرکتی که هاجیمه تاباتا (Hajime Tabata) پس از جداییاش از Square Enix تأسیس کرد، برای اولین بار در فوریه (بهمن) گذشته از بازی Shallah رونمایی کرد. توضیحات اولیه این پروژه مرموز همچنان در وبسایت رسمی این استودیو یافت میشود، جایی که از آن به عنوان «یک بازی نقشآفرینی پیشرفته و جدید برای مخاطبان بزرگسال» یاد شده است که «شامل نبردی سهمگین از سحر و جادو و داستانی عاشقانه میان یک انسان و یک پری در دنیایی حماسی است که داستانهای هزار و یک شب را در خود جای داده است.»
اگرچه قرار بود بازی Shallah (که بعداً نام رمز Jewel به معنی «جواهر» را به خود گرفت) در نهایت در سال جاری میلادی به صورت جهانی عرضه شود، اما به نظر میرسد آینده آن اکنون در هالهای از ابهام قرار دارد. طبق گزارش GameBiz، این پروژه مشترک بین JP Games و شرکت توسعه هوش مصنوعی Quantum Solutions، پس از ارزیابی دموی بازی سرمایهگذاران، به طور موقت متوقف شده است. بر اساس این گزارش، Quantum Solutions از JP Games درخواست کرده است تا تغییراتی را در محتوای بازی اعمال کند تا با نیازهای بازار هماهنگی بیشتری داشته باشد.
لازم به ذکر است بخش بزرگی از بودجه این بازی توسط وزارت سرمایهگذاری عربستان سعودی و به لطف همکاری با Quantum Solutions تامین شده و به گفته خبرگزاری عربی الاقتصادیه، قدمی برای برجسته کردن میراث بومی این کشور محسوب میشود.