توسعه بازی Donkey Kong Bananza چند سال طول کشیده است؟

فرآیند ساخت بازی Donkey Kong Bananza درست پس از پایان کار تیم روی بازی Super Mario Odyssey در سال عرضه اولین نسخه Switch آغاز شده است.
در حالی که عرضه Donkey Kong Bananza نزدیکتر از همیشه شده، تهیهکننده کِنتا موتوکورا و کارگردان کازویا تاکاهاشی در مصاحبهای با وبسایت اسپانیایی La Vanguardia (به نقل از سایت The Gamer) فاش کردهاند که توسعه این بازی هشت سال طول کشیده است. آنها گفتهاند که بلافاصله پس از به پایان رساندن پروژه Super Mario Odyssey در سال ۲۰۱۷، کار روی این بازی را شروع کردهاند. این بدان معنی است که این عنوان برای حدود ۸ سال در حال توسعه بوده است. موتوکورا در این باره گفت:
نمیتوانم جزئیات خیلی دقیقی بدهم، اما میتوانم بگویم که ما پس از پایان کار روی Super Mario Odyssey (۲۰۱۷)، توسعه این بازی را آغاز کردیم.
برای مقایسه، بازی Super Mario Odyssey در همان سالی منتشر شد که کنسول اولیه Switch عرضه شد. حالا با Donkey Kong Bananza هم همان تیم روی بازی دیگری کار کرده که در سال عرضه کنسول جدیدشان منتشر میشود. این دو نفر همچنین در مورد تفاوتهای کلیدی میان Super Mario Odyssey و Donkey Kong Bananza صحبت کردند.
موتوکورا اشاره کرد که یکی از تفاوتهای اصلی میان این دو بازی، نحوه تعامل بازیکن با دنیای اطراف است. در حالی که ماریو از طریق شخصیت Cappy با محیط ارتباط برقرار میکرد، در Donkey Kong Bananza از فناوری voxel استفاده شده تا دانکی کونگ بتواند محیط اطراف خود را تغییر دهد.
تاکاهاشی به تفاوت در طراحی مراحل نیز اشاره کرد. او گفت که در حالی که در Super Mario Odyssey هدف آن بود که هر مرحله منحصربهفرد و سرگرمکننده باشد، در Donkey Kong Bananza تمرکز بیشتر روی «عنصر تخریب و پیوستگیای که ایجاد میکند» بوده است. این شامل مکانیزمهایی مثل ایجاد واکنشهای زنجیرهای با تخریب اشیای مختلف برای آشکار کردن اتاقهای مخفی است. موتوکورا افزود:
با توجه به این که با شخصیتی متفاوت طرف هستیم، فکر کردیم منطقی است که قابلیتهای گیمپلی را نیز متمایز کنیم. تیم بهطور کامل ویژگیهای مخصوص دانکی کونگ را بررسی کرد و به این فکر کردیم که چطور میتوانیم آنها را در بازی برجسته کنیم.
در همین مصاحبه، تاکاهاشی درباره گذشته خود با فرنچایز Donkey Kong نیز صحبت کرد و توضیح داد که برای آمادگی در نقش کارگردانی Donkey Kong Bananza، تصمیم گرفته بازیهای قدیمی سری را دوباره تجربه کند. او گفت:
خاطرات خیلی خوبی از بازی با Donkey Kong Jr. و بعدتر بازی Donkey Kong Country دارم. بعد از اینکه متوجه شدم به تیم Donkey Kong Bananza ملحق شدم، تمام بازیهای این مجموعه را دوباره بازی کردم.
تاکاهاشی همچنین درباره بازی Donkey Kong Country صحبت کرد؛ عنوانی که یکی از نقاط عطف این سری محسوب میشود و بهخاطر جلوههای بصری پیشرفته آن زمان، که گرافیک سهبعدی را با گیمپلی پلتفرمر دوبعدی ترکیب میکرد، محبوب شد. این بازی همچنین مکانیزمهایی را معرفی کرد که حالا با نام دانکی کونگ گره خوردهاند، از جمله واگنهای معدن و توپهای بشکهای. تاکاهاشی در ادامه توضیح داد:
بهویژه، Donkey Kong Country مکانیکهای منحصربهفردی مثل توپهای بشکهای و واگنهای معدن را معرفی کرد. من میخواستم آن عناصر را دوباره وارد بازی کنم و حس تخریب را به آنها اضافه کنم. همین باعث شد که بخواهم خاطرات گذشته را با ایدههای تازه ترکیب کنم.
بازی Donkey Kong Bananza در تاریخ ۱۷ جولای (۲۶ تیر) به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ ۲ منتشر خواهد شد.