اخبار بازی

آیا The Elder Scrolls V: Skyrim در آینده به مانند Oblivion ریمستر خواهد شد؟

گیمفا

پس از موفقیت ریمستر Oblivion، آیا بهتر نیست Bethesda سراغ موفق‌ترین بازی سری Elder Scrolls برود و یک بازسازی تمام عیار ارائه دهد؟

نسخه ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion، تا به امروز یکی از مهم‌ترین و سودآورترین بازی‌های سال ۲۰۲۵ بوده است. این عنوان مهارت استودیوی Virtuos در استفاده از موتورگرافیکی Unreal Engine 5 نشان می‌دهد، مسئله‌ای که با توجه به در دست ساخت بودن Metal Gear Solid Delta: Snake Eater توسط همین استودیو (و احتمالاً چند پروژه دیگر) اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این یک مسیر تازه برای Bethesda Game Studios به شمار می‌آید که احتمالاً آینده آن را شکل خواهد داد.

این ریمستر همچنین نشان می‌دهد که Oblivion با همان ساختار گیم‌پلی قدیمی خود چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد. رازهای فراوان و مکانیزم‌های پنهان سرزمین Cyrodiil، مأموریت‌ها و گروه‌های جذاب (مانند فرقه Dark Brotherhood) و البته طنز خاص بازی به لطف باگ‌ها، همه و همه دست‌نخورده باقی مانده‌اند. در حالی که گیم‌پلی با تغییراتی از جمله اضافه شدن دکمه دویدن و بهبود مبارزات بهتر شده، بدون شک گرافیک بهبود یافته اصلی‌ترین عامل جذب مخاطب به بازی است.

حالا به سؤال اصلی می‌رسیم: آیا The Elder Scrolls V: Skyrim هم باید مانند Oblivion بازسازی شود؟ البته که می‌دانم به چه چیزی فکری می‌کنید: همان Skyrim که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و تا حالا بارها عرضه شده است؟ بله، همان Skyrim که نسخه واقعیت مجازی، پورت سوییچ و حتی پورت مخصوص Alexa داشته و سپس یک نسخه سالگرد نیز دریافت کرده است. این‌ها در کنار تلاش سازندگان ماد برای خلق تجربه‎‌ای متحول شده از حیث گرافیکی قرار می‌گیرند.

با وجود تلاش طرفداران در زنده نگه داشتن بازی‌های بتسدا، باید توجه داشت هدف Oblivion Remastered این نبود که جای مادها را بگیرد. Virtuos با حفظ هسته اصلی بازی، سیستم سطح‌بندی آزاردهنده را اصلاح کرد و چند عنصر کلیدی را بهبود داد. در واقع، فیزیک، مبارزات و سایر عناصر گیم‌پلی همچنان روی موتور Gamebryo اجرا می‌شوند، اما تمام دارایی‌ها و محیط‌ها از نو و در Unreal Engine 5 ساخته شده‌اند. مبارزات حالا با واکنش به ضربات، انیمیشن‌های بهتر دشمنان و جلوه‌های صوتی جذاب‌تر، احساس بهتری دارند، اما پایه اصلی تغییری نکرده است.

شخصیت‌های بازی اکنون حالات چهره و حرکات لب بهتری دارند و با وجود اینکه دیالوگ‌ها تغییری نکرده‌اند، تجربه‌ای تازه خلق می‌شود. بازی به مانند زمان عرضه در سال ۲۰۰۶، جذاب و غوطه‌ورانه به نظر می‌رسد، چرا که از نظر بصری به استانداردهای امروزی نزدیک شده است. حالا تصور کنید Skyrim با همین سطح از پرداخت گرافیکی و صیقل، ولی بدون لطمه به تجربه اصلی بازسازی شود. اولین برخورد با اژدها، حالا با گرافیکی که واقعاً به سال ۲۰۲۵ تعلق دارد، بی‌نظیر خواهد بود.

یک نسخه بازسازی‌ شده از Skyrim می‌تواند شامل خروجی بصری تازه، بهبود سیستم‌های اصلی و پشتیبانی مطلوب از مادها (حداقل روی PC) بشود. احتمالاً تمامی به‌روزرسانی‌ها، بسته‌های الحاقی و محتوای Creation Club نسخه اسلگرد هم در آن قرار گیرد. این نسخه می‌تواند راهی عالی برای ورود بازیکنان جدید به این اثر کلاسیک باشد و در عین حال، خاطرات طرفداران قدیمی را زنده کند، همان‌طور که در رابطه با Oblivion Remastered چنین اتفاقی رخ داد. البته این به معنای نبود چالش و مشکل نیست. Skyrim در برخی زمینه‌ها از Oblivion ضعیف‌تر است. با اینکه این بازی در سال ۲۰۱۱ تحول‌ساز بود، اما به‌خاطر ساده‌سازی بیش از حد گیم‌پلی مورد انتقاد قرار گرفت.

آیا The Elder Scrolls V: Skyrim در آینده به مانند Oblivion ریمستر خواهد شد؟ - گیمفا

نمی‌توان هنگام پریدن حمله کرد و جاخالی داد، سیستم نقش‌آفرینی بازی تقریباً غنای خود را از دست داده و بخش زیادی از جذابیت شخصی‌سازی و نقش‌آفرینی را تضعیف کرده است. از طراحی مأموریت‌ها و سیستم جادو گرفته تا کیفیت مبارزات، Skyrim در مقایسه با Oblivion در سطح پایین‌تری قرار دارد. می‌توان استدلال کرد که Bethesda یا استودیوی همکارش در نسخه ریمستر می‌تواند بسیاری از این ویژگی‌ها را اضافه کنند، اگرچه برخی مکانیک‌ها مانند «سیستم ساخت جادو»، پیچیدگی‌هایی به وجود خواهد آورد. اگر تغییرات خیلی زیاد باشند، دیگر با یک بازی متفاوت طرف هستیم. حفظ چنین تعادلی، مطمئناً یک چالش بزرگ برای سازنده خواهد بود.

البته بتسدا ممکن است تصمیم بگیرد صفر تا صد بازی را تغییر دهد. حتی اگر تجربه بازسازی‌شده دقیقاً مثل نسخه اصلی نباشد، شاید طرفداران به شرط ارائه چیزی با کیفیت، مشکلی با آن پیدا نکنند. اما برخی از طرفداران نسبت به تفاوت‌های کوچک Oblivion Remastered با نسخه اصلی هم گله داشتند. آیا Bethesda ریسک می‌کند و در Skyrim Remastered از این هم بیشتر فاصله می‌گیرد، حتی اگر نتیجه نهایی بهتر باشد؟

اگر این اتفاق بیفتد و Unreal Engine 5 همچنان انتخاب اصلی باشد، باید انتظار مشکلات عملکردی بیشتری را داشت. حضور مجدد Virtuos می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند، اما اطمینانی در این‌باره وجود ندارد. مشکل دیگر زمان‌بندی تولید است. Bethesda روی The Elder Scrolls VI کار می‌کند و شاید این بازی تا سال ۲۰۲۹ یا ۲۰۳۰ عرضه نشود. اگر Skyrim Remastered در دستور کار قرار گیرد، حداقل به مانند Oblivion Remastered حدود ۴ سال زمان نیاز خواهد داشت و این مسئله پیچیدگی‌هایی به وجود می‌آورد.

آیا The Elder Scrolls V: Skyrim در آینده به مانند Oblivion ریمستر خواهد شد؟ - گیمفا

همچنین ممکن است نسخه ریمستر Fallout 3 که شایعات زیادی درباره‌اش وجود دارد، اولویت کنونی بتسدا باشد. با توجه به شایعه‌ها، آن پروژه هم به این زودی‌ها آماده نمی‌شود. پس شاید ریمستر Skyrim در حال حاضر منطقی نباشد، وقتی عنوان دیگری با موفقیت تضمین شده در راه است. حالا که Bethesda متوجه شده بازسازی‌ها می‌توانند درآمد زیادی داشته باشند، باید گفت سؤال اصلی این نیست که آیا Skyrim بازسازی می‌شود یا خیر، بلکه این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا