یک یوتیوبر رباتی ساخته که بدنش را در بازیها کنترل میکند

یک یوتیوبر دستگاه نشانهگیری خودکاری ساخته که با استفاده از شوکهای الکتریکی، بازویش را به سمت اهداف درون بازی حرکت میدهد و حتی در برخی موارد ماشه را برایش میکشد.
اخیراً فردی در یوتیوب ویدیویی از روند ساخت دستگاهی منتشر کرده بود که مرز بین واکنشهای انسانی و طریقه کمک گرفتن از رباتها در بازیهای رقابتی را رد میکرد. ایده ساخت این دستگاه نشانهگیری خودکاری وقتی به ذهن این فرد رسید که متوجه شد سرعت واکنشهایش با بالا رفتن سنش کم شده است. طبق تحقیقات، میانگین زمان واکنش انسانها حدود ۲۰۰ میلیثانیه میباشد، اما بازیکنان حرفهای حاضر در ورزشهای الکترونیکی میتوانند به محدوده ۱۵۰ میلیثانیه یا کمتر هم برسند. بنابراین، هر میلیثانیه در بازیهای رقابتی اهمیت دارد. این یوتیوبر تصمیم گرفت سیستمی بسازد که میتواند عملکرد مغزش را کاملاً دور بزند و با تشخیص سریع دشمنان توسط کامپیوتر، باعث حرکت عضلاتش شود. شما در ادامه میتوانید ویدیوی مربوط به این فرآیند را مشاهده کنید:
مشاهده از یوتیوب
این یوتیوبر برای دستیابی به این هدف، آزمون و خطاهای فراوانی در زمینههایی مثل شناسایی اهداف و تحریک الکتریکی عضلات انجام داده است. در نهایت، او موفق به توسعه سیستم هدفگیری خودکاری شد که با استفاده از YOLO (الگوریتم تشخیص اشیاء) آموزش دیده و در بازی Counter-Strike 2 به خوبی عمل میکند. در این پروسه، کامپیوتر بازی را در لحظه پردازش میکند و با شناسایی موقعیت دشمنان، فرمانهای خاصی میفرستد. در ادامه الکترودهایی که روی بازوی بازیکن نصب شدند، شوکهایی را به بازویش منتقل میکنند تا به سمت هدف بچرخد. حتی در نسخه پیشرفتهتر این سیستم، مکانیزمی طراحی شده تا انگشت ماشه هم به صورت خودکار منقبض شود.
در نمونه اولیه این دستیار هدفگیری با مشکلاتی مثل تأخیر، مقاومت بدن در برابر برخی واکنشها و ناراحتی فیزیکی مواجه بود. اما با ایجاد تغییراتی در سختافزار مورد استفاده، بسیاری از مشکلات حل شدند و زمان واکنش سیستم به کمتر از ۱۰۰ میلیثانیه رسید. در آزمایشها، این دستگاه هنگام استفاده از سلاحهای دوربیندار بسیار خوب عمل میکند و سریع روی دشمنان قفل میشود. با این حال، هنوز هم ایرادهایی مثل اشتباه در شناسایی اهداف و خستگی فیزیکی ناشی از استفاده طولانیمدت وجود دارند که باید حل شوند. هرچند احتمالاً استفاده از این سیستم نشانهگیری خودکار در بیشتر بازیهای رقابتی تقلب محسوب میشود، اما نمیتوان عملکرد چشمگیر این فناوری را نادیده گرفت.