اخبار بازی

یک کارشناس بازاریابی GTA 6 را ابری سیاه بر فراز کل صنعت بازی نامید

گیمفا

آدام لیب، مدیرعامل پلتفرم بازاریابی Gamesight، در مصاحبه‌ای جدید، تأثیر بازی مورد انتظار Grand Theft Auto 6 بر کل صنعت بازی‌های ویدیویی را به یک ابر سیاه تشبیه کرد که بر فراز همه چیز سایه افکنده است. به گفته او، مقیاس بی‌سابقه این عنوان باعث شده تا سایر شرکت‌ها و ناشران با تردید و اضطراب بیشتری برای تعیین تاریخ انتشار محصولات خود برنامه‌ریزی کنند تا از رقابت مستقیم با غول جدید راک‌استار اجتناب کنند.

با وجود اینکه همه در صنعت بازی‌های ویدیویی، عرضه Grand Theft Auto 6 را یک رویداد تاریخی و بسیار سودآور می‌دانند، اما همه با حس شگفتی و تحسین به آن نگاه نمی‌کنند. آدام لیب، مدیرعامل Gamesight، در گفتگو با رسانه IGN، نگاهی متفاوت و شاید منفی‌تر به این پدیده دارد.

او در این رابطه گفت:

GTA مانند یک ابر سیاه کوچک است که بر فراز همه چیز سایه انداخته است. به نظرم همین موضوع باعث شده تا شرکت‌ها در مورد [اعلام] تاریخ‌های عرضه خود محتاط‌تر و مرددتر شوند.

این یک واقعیت اثبات‌شده در صنعت است که ناشران بزرگ و کوچک، منتظر اعلام تاریخ رسمی انتشار GTA 6 هستند تا بتوانند برنامه‌های خود را تغییر داده و از قرار گرفتن در مسیر این پدیده اجتناب‌ناپذیر، دوری کنند. در حالی که برخی این وضعیت را یک برنامه‌ریزی هوشمندانه در یک بازار رقابتی می‌دانند، لیب از آن به عنوان یک عامل ایجادکننده اضطراب و تردید در کل صنعت یاد می‌کند.

لیب در ادامه به نکته جالب‌تری اشاره کرد. به عقیده او، تأثیر GTA 6 تنها به بازی‌های هم‌سبک خود محدود نمی‌شود. او توضیح داد:

نکته جالب در مورد GTA این است که به لطف سرورهای رول‌پلی، این بازی با عناوینی از ژانرهای کاملا متفاوت نیز رقابت می‌کند. برای مثال، یک نفر یک سرور رول‌پلی با تم ترسناک در GTA می‌سازد و این سرور به نوعی به رقیبی برای بازی Silent Hill تبدیل می‌شود. مقیاس این بازی به قدری بزرگ است که در نهایت با عناوینی رقابت می‌کند که در حالت عادی هیچ ارتباطی با آن ندارند.

طول عمر بالای نسخه پنجم این مجموعه و هیجان بی‌سابقه برای GTA 6، بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون همین بخش آنلاین و جامعه پویای آن است. اگرچه هنوز جزئیاتی از بخش آنلاین نسخه جدید در دست نیست، اما مشخص است که توسعه‌دهندگان در سراسر صنعت، نه تنها باید نگران تاریخ عرضه بازی خود باشند، بلکه باید خود را برای رقابت با پلتفرمی آماده کنند که می‌تواند هر ژانری را در دل خود شبیه‌سازی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا